CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

A continuació us presentem la carta de compromís educatiu que hem elaborat al centre (impulsat des de la comissió pedagògica i l’equip directiu i revisat per tots els membres del claustre i membres de l’AMPA). Necessitem que llegiu el document amb atenció i feu els suggeriments i esmenes que creieu convenient, bé a través dels comentaris al blog, bé a través de la bústia situada al vestíbul de la direcció del centre.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
Atentament,

La direcció de l’escola

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

La llei d’educació de Catalunya (12/2009) , a l’article 20, estableix que els centres educatius han de formular una carta de compromís, en la qual han d’expressar els objectius necessaris per assolir un entorn de convivència i respecte per al desenvolupament de les activitats educatives. En la formulació de la carta participa la comunitat escolar i, particularment, els professionals de l’educació i les famílies. D’acord amb la llei:

Els sotasignants, Ana Barragán España, directora de l’escola La Sardana de Badia del Vallès i

…………………………………………………………………… (nom i cognoms del pare/mare/tutor/a) de l’alumne ……………………………………………………………………………., conscients que l’educació de l’alumnat implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta, que comporta els compromisos següents:

PER PART DEL CENTRE

1.- Facilitar al nostre alumnat una formació de qualitat que contribueixi al seu desenvolupament  integral com a persones i com a ciutadans i ciutadanes.

2.- Mantenir el nostre projecte educatiu basat en els següents principis:

Pluralisme ideològic i valors democràtics

Definim l’escola com a laica, tot i respectant les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne.

Gestió democràtica

Tots els membres de la comunitat escolar tenen canals de participació en la gestió del

centre.

Relació escola – famílies

Informem a les famílies sobre el projecte educatiu del centre i donem a conèixer les normes específiques de funcionament. Mantenim comunicacions regulars amb les famílies per informar-les i assessorar-les sobre l’evolució del seu fill/a i del seu rendiment escolar, així com de les seves necessitats específiques. Atenem les peticions d’entrevista per part de la família previ horari acordat. Fomentem la participació de les famílies com a agents actius del procés educatiu del seus fills. L’assistència a l’escola és obligatòria. En casos d’absències reiterades informarem a les famílies.

Escola acollidora

Ens considerem una escola acollidora que educa en els valors del respecte i l’acceptació de la diversitat. Afavorim la igualtat entre nens i nenes i vetllem pels drets de tots ells en l’àmbit escolar.

Línia metodològica

Potenciem les metodologies actives fonamentades en l’observació, la manipulació, l’anàlisi i la reflexió. Afavorim l’adquisició de coneixements útils i significatius i estratègies per desenvolupar les competències bàsiques.Ens orientem cap una escola inclusiva on tant les propostes com la dinàmica ajudin a atendre les necessitats específiques de cada alumne amb els recursos dels quals disposem.Potenciem el treball cooperatiu per fer projectes conjunts, respectant i valorant el treball de cadascú. L’avaluació serà global, tenint en compte el procés d’aprenentatge i el progrés de cada alumne.

Escola i  llengua

El projecte lingüístic de l’escola defineix la llengua catalana com la llengua vehicular de l’escola. Es garanteix la competència en llengua castellana i el compliment dels objectius del currículum en llengua anglesa al final de l’etapa primària.

Escola arrelada a l’entorn

Facilitem la relació dels nostres alumnes amb l’entorn per tal que el seu coneixement  enriqueixi la seva formació.

PER PART DE LA FAMÍLIA

1.- Compartir amb el centre l’educació del nostre fill o filla.

2.- Respectar el caràcter propi del centre i confiar en la bona pràctica dels mestres.

3-  Llegir les circulars que es donen des de l’escola. Mostrar interès pels actes que organitza

el centre i participar en la mesura del possible.

4.- Assistir a les reunions que l’escola convoqui.

5.Conèixer els àmbits de participació en la gestió del centre que l’escola ofereix.

6.- Ajudar el nostre fill/a a respectar les normes de funcionament del centre, especialment les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament de les classes. També a fer un bon ús dels materials i de les instal·lacions del centre. Orientar-los per resoldre els conflictes de forma pacífica.

7.- Garantir l’assistència a l’escola, la puntualitat i els hàbits d’higiene del nostre fill/a.

8.- No portar a l’escola l’alumne amb febre (encara que hagi pres antitèrmic) ni amb qualsevol malaltia que li dificulti seguir les classes amb normalitat.

9.-Posar els mitjans perquè el meu fill/filla tingui el material i llibres de text necessaris i pugui assistir a les sortides que organitza el centre.

10.-Mostrar interès pels treballs i les activitats que l’alumne fa a l’escola.

11.- Ajudar al nostre fill a organitzar el temps d’estudi (deures) a casa juntament amb les estones de descans i lleure.

12.-Adreçar-nos directament al centre, davant de qualsevol dubte o suggerència.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *