Títol: La primavera i les plantes. Nivell educatiu: 1r Cicle Inicial
Temporització: 12 hores (durada aproximada)
Objectius didàctics
– Identificar les característiques i parts d’una planta.
– Conèixer diferents tipus de plantes.
– Reconèixer les parts d’una fruita.
– Identificar els canvis que es produeixen en el medi durant la primavera.
Competències bàsiques
– Competència lingüística: Conèixer els noms de les parts d’una planta, d’una flor i d’una fruita.
– Competència artística i cultural: Identificar el valor artístic de les flors.
– Competència matemàtica: Fer classificacions segons diversos criteris.
– Competència digital: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.
Criteris i sistema d’avaluació
– Identificar el cicle de vida i les parts d’una planta.
– Reconèixer els trets més significatius de les fruites i flors.
– Identificar els canvis que es produeixen en el medi durant la primavera.
Seqüència d’activitats
| Bloc 1 ACTIVITATS DE DESCOBERTA |
· Presentació · Juguem amb les plantes · Parts de la planta i la flor · Parts d’una fruita |
Treball en petit grup | Ordinadors | 2 sessions |
| Bloc 2 REFLEXIÓ I ANÀLISI |
. Som fotografs! · Característiques de la primavera · Plantem llenties i mongetes · Observem una poma per dins |
Treball en petit grup | Ordinadors PDI Càmeres de fotografiar Envasos de iogurt Cotofluix Mongetes i llenties seques Pomes |
6 sessions |
| Bloc 3 CONEIXEMENT |
· Dibuixem els canvis de les llenties i les mongetes i indiquem les seves parts · Dibuixem la poma i identifiquem les seves parts · Qüestionari Webquestions 2.0 |
Treball individual | Pauta d’observació per dibuixar Ordinador |
4 sessions |
Educació inclusiva
Les TIC ens ofereixen grans beneficis en relació a l’educació inclusiva i amb l’atenció a la diversitat. Alguns d’aquests avantatges són els següents:
– Ajuden a superar limitacions derivades de discapacitats cognitives, sensorials i motores.
– Ofereixen un feed-back immediat.
– Ofereixen un model de comunicació i de formació multisensorial.
– Afavoreixen una formació individualitzada (cada alumne avança segons el seu ritme).
– Incrementen la independència i l’autonomia.
– Proporcionen moments d’oci.
– Disminueixen el sentit de fracàs acadèmic i personal (major motivació per part de l’alumne).
– Poden ser excel·lents simuladors de la realitat.