Guia didàctica

Títol: La primavera i les plantes.           Nivell educatiu: 1r Cicle Inicial

Temporització: 12 hores (durada aproximada)

Objectius didàctics

– Identificar les característiques i parts d’una planta.
– Conèixer diferents tipus de plantes.
– Reconèixer les parts d’una fruita.
– Identificar els canvis que es produeixen en el medi durant la primavera.

Competències bàsiques

– Competència lingüística: Conèixer els noms de les parts d’una planta, d’una flor i d’una fruita.
– Competència artística i cultural: Identificar el valor artístic de les flors.
– Competència matemàtica: Fer classificacions segons diversos criteris.
– Competència digital: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

Criteris i sistema d’avaluació

– Identificar el cicle de vida i les parts d’una planta.
– Reconèixer els trets més significatius de les fruites i flors.
– Identificar els canvis que es produeixen en el medi durant la primavera.

Seqüència d’activitats 

Bloc 1
ACTIVITATS DE DESCOBERTA
· Presentació
· Juguem amb les plantes
· Parts de la planta i la flor
· Parts d’una fruita
Treball en petit grup Ordinadors 2 sessions
Bloc 2
REFLEXIÓ I ANÀLISI
. Som fotografs!
· Característiques de la primavera
· Plantem llenties i mongetes
· Observem una poma per dins
Treball en petit grup Ordinadors
PDI
Càmeres de fotografiar
Envasos de iogurt
Cotofluix
Mongetes i llenties seques
Pomes
6 sessions
Bloc 3
CONEIXEMENT
· Dibuixem els canvis de les llenties i les mongetes i indiquem les seves parts
· Dibuixem la poma i identifiquem les seves parts
· Qüestionari Webquestions 2.0
Treball individual Pauta d’observació per dibuixar
Ordinador
4 sessions

Educació inclusiva

Les TIC ens ofereixen grans beneficis en relació a l’educació inclusiva i amb l’atenció a la diversitat. Alguns d’aquests avantatges són els següents:

– Ajuden a superar limitacions derivades de discapacitats cognitives, sensorials i motores.
– Ofereixen un feed-back immediat.
– Ofereixen un model de comunicació i de formació multisensorial.
– Afavoreixen una formació individualitzada (cada alumne avança segons el seu ritme).
– Incrementen la independència i l’autonomia.
– Proporcionen moments d’oci.
– Disminueixen el sentit de fracàs acadèmic i personal (major motivació per part de l’alumne).
– Poden ser excel·lents simuladors de la realitat.