Cabdells de llana

En l’etapa 0-3, és imprescindible l’exploració sensorial i crear un entorn ric en estímuls per tal que els infants puguin explorar i conèixer a través dels sentits. 

És per això, que el dia 10 de març vam oferir cabdells de llana de dos colors als infants de l’aula de Bastoners (grup de 0-1 anys) perquè hi experimentessin lliurement. Vam acompanyar la proposta amb una llum d’aula càlida i música relaxant. 

Els infants van començar a interactuar amb el material,  gaudint de la textura fina i suau de la llana. 

Al cap d’una estona, les mestres vam intervenir en la sessió, empenyent els cabdells i fent-los rodolar per sobre el terra. Els infants observaven atentament com s’anaven desfilant i es tornaven més petits. 

Instintivament, els nens i les nenes comprovaven que per agafar el cabdell sencer, calia desplegar tota la mà; en canvi si volien agafar el fil, calia més precisió. Aquests infants tot just iniciaven la prensió amb la pinça inferior, és a dir, agafant els objectes entre el dit gros i el dit petit, per tant, no podien agafar el fil, però tot i així, els hi cridava tant la seva atenció, que no van deixar d’intentar-ho. Era un plaer observar-los! 

Quan vam tenir un parell de cabdells ben desfilats, els hi vam posar el gruix de llana al seu damunt, afavorint així, l’estimulació de la seva pell i la relaxació. Quan quedaven amagats sota la llana, movien els braços per ser descoberts. 

Quin embolic…però que agradable!

Raquel Blancafort

Llum i fulles

Pocs dies després d’haver ofert fulles als infants de l’aula de Bastoners (infants de 0-1 any), el dia 18 de desembre, els n’hi tornem a oferir perquè hi experimentin altra vegada, però aquest cop, damunt la pantalla de llum. 

Sense la font de llum, els infants havien centrat la seva curiositat en la textura fràgil de les fulles, i la seva interacció es va basar en la manipulació directe: les van tocar, trencar, xafar, arrogar,… En canvi, amb la incorporació de la pantalla de llum en la proposta, els nens i les nenes van posar el focus d’atenció en l’efecte i la transformació que la llum provocava en les fulles. Les posaven a sobre la pantalla i després les treien per veure’n la diferència. 

La combinació d’elements naturals amb la llum és una excel·lent font d’informació multisensorial, on la via visual pren especial protagonisme. Un recurs per a l’estimulació de la vista, l’exploració, l’observació, l’atenció, la ciència i el descobriment.  

Els infants se senten atrets de forma natural cap a la llum i experimentar amb les fulles, després d’haver-ho fet en un altre context de joc, va ser tota una experiència per ells/es i els hi va aportar noves vivències i sensacions.

Lurdes Torres i Raquel Blancafort

Una proposta, oportunitats diverses

El dia 11 de Novembre, els infants de 2 a 3 anys de l’escola tenien preparada una proposta de psicomotricitat a la sala. 

Abans de començar la sessió, cadascun d’ells es treu les sabates i es posa els mitjons antilliscants. 

Aquell dia, els infants, es van trobar dins la sala una estructura amb blocs tous. Una estructura elevada on poder explorar el moviment i l’equilibri del seu cos. En un primer moment, tots els infants prenien consciència del cos de la mateixa manera; s’enfilaven per un extrem de l’estructura, passaven per damunt del rectangle gatejant i baixaven per la rampa de peus.  

Amb el deixar fer de l’adult i la no intervenció en el seu moviment, cadascun dels infants va agafar seguretat en aquella estructura i, això va provocar que experimentessin, cadascun d’ells, dins les seves possibilitats, amb el seu cos. 

Per això:

L’Anahely, va continuar baixant amb precaució per la rampa. 

L’Aleix, va passar de quatre grapes per el rectangle tou.

En Josué, va aprofitar l’alçada de l’estructura i la rampa per baixar-la fent una tombarella.

 

Ariadna Riera

Moviment amb blocs tous

El 29 de ovembre a l’aula de Bastoners vam provocar el moviment dels infants amb blocs tous. La proposta va ser una descoberta del propi cos i tot un repte per ells, ja que pujar, recolzar-se, escalar, pels blocs d’escuma que són tous, grans i s’enfonsen amb el pes del cos no va ser gens fàcil.

En un primer moment els van generar certa inseguretat tant per la grandària com per la inestabilitat dels blocs, però de mica en mica es van anar atrevint a interactuar-hi i de la inseguretat van passar a la satisfacció dels reptes superats, pujant una vegada i una altra, deixant anar el seu cos damunt la textura tova dels blocs i coixins.

 

DECALOGO DE LA NIÑEZ

Cuando un niño se tira no quiere decir que se caiga.

Cuando un niño choca no quiere decir que empuja.

Cuando un niño golpea no quiere decir que lastime.

Si un niño se mueve no quiere decir que sea activo.

Cuando un niño se muestra activo no quiere decir que sea interactivo.

Cuando un niño hace silencio no quiere decir que se calle.

Cuando un niño sueña no esta distraído

Cuando un niño se inmoviliza no quiere decir que esté quieto

Cuando un niño está solo no quiere decir que está aislado.

Cuando un niño se esconde pide una mirada suave.

Cuando un niño consiente no quiere decir que acuerde.

Cuando un niño ríe no quiere decir que está contento.

Cuando un niño se asombra no quiere decir que está asustado.

Cuando un niño pregunta no quiere decir que no sepa.

Cuando un niño transgrede no quiere decir que se equivoca.

Cuando un niño se equivoca no es un acto de ignorancia.

Cuando el tiempo concluye no quiere decir que el niño termina.

Cuando un niño dice que no, quiere decir que dice que no.

Daniel Calmels (escriptor i psicomotriscista)

INFORMACIÓ COVID-19

En aquest apartat, us adjuntem tota aquella informació  relacionada amb el Covid-19 i el link corresponent on podeu consultar cada document.