Llum i fulles

Pocs dies després d’haver ofert fulles als infants de l’aula de Bastoners (infants de 0-1 any), el dia 18 de desembre, els n’hi tornem a oferir perquè hi experimentin altra vegada, però aquest cop, damunt la pantalla de llum. 

Sense la font de llum, els infants havien centrat la seva curiositat en la textura fràgil de les fulles, i la seva interacció es va basar en la manipulació directe: les van tocar, trencar, xafar, arrogar,… En canvi, amb la incorporació de la pantalla de llum en la proposta, els nens i les nenes van posar el focus d’atenció en l’efecte i la transformació que la llum provocava en les fulles. Les posaven a sobre la pantalla i després les treien per veure’n la diferència. 

La combinació d’elements naturals amb la llum és una excel·lent font d’informació multisensorial, on la via visual pren especial protagonisme. Un recurs per a l’estimulació de la vista, l’exploració, l’observació, l’atenció, la ciència i el descobriment.  

Els infants se senten atrets de forma natural cap a la llum i experimentar amb les fulles, després d’haver-ho fet en un altre context de joc, va ser tota una experiència per ells/es i els hi va aportar noves vivències i sensacions.

Lurdes Torres i Raquel Blancafort

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *