Jugar amb el so

Al David, la Naia, la Ia, els encanta fer soroll amb els materials. A l’aula de Grallers vam disposar un espai amb instruments reals i amb objectes quotidians per fer so i aquests és un dels espais al qual acostuma de haver-hi sempre algun infant.

Agafar les ampolles, amb materials petits a dins que quan les fan moure fan soroll, tibar la campana que en moure-la també sona, escoltar atentament el so suau i captivador del pal de pluja, picar més fort o més fluix el Tam, Tam o els pots; són moviments en un primer moment autònoms però que donen pas a l’aprenentatge musical.

Els infants gaudeixen dels sons i la manipulació dels instruments els proporciona l’oportunitat d’experimentar per ells mateixos el plaer de fer so, d’escoltar i tornar a reproduir el que han sentit abans.
Quan la Ia, el David i la Naia els fan sonar les seves expressions reflecteixen les emocions que viuen amb el plaer de fer so.

“La música desperta en els humans emocions variades, però no les més terribles, com ara horror, por, ira, etc., sinó més aviat els sentiments més càlids, com dolçor i amor, que es transformen en devoció.”

Charles Darwin

lurdes Torres