Arxiu diari: 21 de juliol de 2020

Jugar amb el so

Al David, la Naia, la Ia, els encanta fer soroll amb els materials. A l’aula de Grallers vam disposar un espai amb instruments reals i amb objectes quotidians per fer so i aquests és un dels espais al qual acostuma de haver-hi sempre algun infant.

Agafar les ampolles, amb materials petits a dins que quan les fan moure fan soroll, tibar la campana que en moure-la també sona, escoltar atentament el so suau i captivador del pal de pluja, picar més fort o més fluix el Tam, Tam o els pots; són moviments en un primer moment autònoms però que donen pas a l’aprenentatge musical.

Els infants gaudeixen dels sons i la manipulació dels instruments els proporciona l’oportunitat d’experimentar per ells mateixos el plaer de fer so, d’escoltar i tornar a reproduir el que han sentit abans.
Quan la Ia, el David i la Naia els fan sonar les seves expressions reflecteixen les emocions que viuen amb el plaer de fer so.

“La música desperta en els humans emocions variades, però no les més terribles, com ara horror, por, ira, etc., sinó més aviat els sentiments més càlids, com dolçor i amor, que es transformen en devoció.”

Charles Darwin

lurdes Torres

“Xip, xap!”

El dia 22 d’octubre els infants de l’aula dels Traginers vam gaudir d’un dia magnífic de pluja i aigua.

El joc amb l’aigua de la pluja és una proposta molt rica la qual comença treballant la seva propia autonomia en la vestimenta ja que quan està plovent, cal preparar-nos amb roba impermeable i botes d’aigua per sortir a jugar al jardí.

A més, l’aigua és un component que enriqueix el joc amb la sorra, és una combinació que captiva els infants i els porta a un seguit d’experiències i accions màgiques i inimaginables.

L’aigua també permet una cosa tan simple com jugar amb els bassals, posar a prova el nostre cos al saltar, esquitxar i treure l’adrenalina que porten dins.

En Jan i la Maria van compartir un moment de complicitat molt divertit, fent partícip en Genís:

Xip, Xap, Xip, Xap! (tot saltant damunt un bassal)

Genís, mira! Xip, Xap!

(El Genís, al veure-ho, s’afageix corrents al joc)

L’Abril i en Genís, van compartir un descobriment: sorra i aigua dins una paella. Es van mirar, i la van llençar a terra. Quina connexió!

La Vinyet, l’Ítaca i el Marc, embadalits i concentrats posant aigua dins les galledes de la balança amb les pales. Quina feinada i quina cooperació!

En Blai i l’Aura, entretinguts i distrets gatejant damunt la sorra humida. Una sensació nova, diferent i estranya per ells.

La pluja ens ofereix possibilitats per tots els infants, respectant els seus ritmes i nivells evolutius, cada un desenvolupa unes habilitats i adquireix uns aprenentatges diferents, funcionals i significatius ja que tots esdevenen a través de vivències i experiències viscudes. Moments individuals, moments compartits, la pluja i el jardí ens ofereixen moltes oportunitats que cal aprofitar.

Rosa Vilà i Mercè Riera