Miralls

Per tal de proporcionar als nens/es vivències riques i variades, a mitjans de febrer vam introduir a l’aula dels Bastoners (aula d’infants de 0-1 any) un nou espai d’aprenentage amb miralls de diferents mides, formes i efectes òptics. 

Aquest material de seguida va despertar la curiositat dels infants que podien observar en els miralls la seva pròpia imatge, els seus gestos, el moviment, el reflex de la llum que entrava per les finestres,… 

Els miralls van afavorir la descoberta d’un mateix/a, així com també, la oportunitat d’explorar els objectes a diversos nivells i des d’altres perspectives.

Combinats amb molts tipus de materials no estructurats, els miralls ens van oferir resultats increïbles, causant en els petits sorpresa, admiració i alegria.

Amb aquest material es van aconseguir noves possibilitats de joc multi sensorials que facilitaven una base d’aprenentatge a partir de l’experiència i que  s’assentava de forma vivencial, és a dir: tocant, observant, fent, provant, provocant…

“…és necessari organitzar des del primer moment un espai i una cultura de l’espai que afavoreixi tots els processos de comunicació de l’infant: l’educació és un esdeveniment fet d’interaccions complexes, moltes de les quals es produeixen si l’espai hi participa”.

Loris Malaguzzi

 

Raquel Blancafort i Lurdes Torres

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *