Una capsa…mil possibilitats de joc

El dia 20 de gener al matí, mentre la Naia, del grup de Bastoners (infants de 0-1 any) jugava lliurement, va fixar la seva atenció en una capsa de metall que hi havia al terra de l’aula.

Va començar a explorar-la i tant la seva actitud com la seva  expressió mostraven com es feia preguntes:

Què puc fer amb això? 

– Què passa si faig això?  

Experimentant i mitjançant la seva habilitat de pensament i imaginació, la Naia va adonar-se que un únic element li oferia varies possibilitats de joc: 

  • Si  tombava la capsa, la podia fer rodolar.
  • Si la posava cap per avall i la picava, feia soroll.
  • Si l’omplia, la podia buidar.
  • Si la tapava, la podia destapar.

La capsa, com a objecte que no és pròpiament joguina, va permetre a la Naia explotar la seva creativitat, i cada vegada que descobria una nova opció de joc, mostrava satisfacció i gaudi. 

Cada objecte pot esdevenir joc per a l’infant, i com a conseqüència, font d’aprenentatge. Quan un nen o nena manipula un material, està activant àrees del cervell directament relacionades amb el seu desenvolupament cognitiu. 

Jugant, l’infant es qüestiona relacions causa-efecte i cerca la resolució de problemes que van sorgint durant el procés creatiu.

Raquel Blancafort

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *