Arxiu diari: 22 de juny de 2020

Compartim vivències

El dia 20 de gener la Cristina, mare del Guifré, ens va acompanyar durant una estona del matí.

Va arribar a l’escola després que els infants haguessin menjat una mica de fruita i començaven a preparar-se per anar a la sala de psicomotricitat.

Només veure-la entrar i després que ens demanes en què podia ajudar, de seguida els nens i nenes del grup de Geganters, infants de 2-3 anys, la van anar posant al corrent de tot el que s’havia de fer. Li explicaven que ja acabaven de rentar-se les mans, que aquell dia teníem una proposta de psicomotricitat preparada amb teles i que abans d’entrar a la sala s’havien de treure les sabates i posar els mitjons antilliscants.

I així ho van fer, amb el Guifré acompanyant de ben a prop la seva mare, que ajudava als altres nens i nenes i a ell, es van anar posant els mitjons i entrant a la sala. Les teles van portar a fer tota classe de jocs com ara: disfressar-se, jugar a cuinetes, arrossegar-se, etc. Jocs que la Cristina va poder compartir amb el seu fill i els seus companys i companyes dins l’escola.

Regularment a La Pitota portem a terme les propostes obertes, on les famílies estan convidades a passar un matí amb nosaltres per conèixer i viure el nostre dia a dia, a més de gaudir de veure el seu fill o filla en un context diferent de casa.

Per l’escola és una proposta molt enriquidora, ja que permet establir vincles de relació i confiança més forts entre nosaltres i les famílies, fet que repercuteix en el benestar dels infants dins l’escola.

Ariadna Riera i Lurdes Torres

Una capsa…mil possibilitats de joc

El dia 20 de gener al matí, mentre la Naia, del grup de Bastoners (infants de 0-1 any) jugava lliurement, va fixar la seva atenció en una capsa de metall que hi havia al terra de l’aula.

Va començar a explorar-la i tant la seva actitud com la seva  expressió mostraven com es feia preguntes:

Què puc fer amb això?

– Què passa si faig això?

Experimentant i mitjançant la seva habilitat de pensament i imaginació, la Naia va adonar-se que un únic element li oferia varies possibilitats de joc:

• Si  tombava la capsa, la podia fer rodolar.
  • Si la posava cap per avall i la picava, feia soroll.
  • Si l’omplia, la podia buidar.
  • Si la tapava, la podia destapar.

La capsa, com a objecte que no és pròpiament joguina, va permetre a la Naia explotar la seva creativitat, i cada vegada que descobria una nova opció de joc, mostrava satisfacció i gaudi.

Cada objecte pot esdevenir joc per a l’infant, i com a conseqüència, font d’aprenentatge. Quan un nen o nena manipula un material, està activant àrees del cervell directament relacionades amb el seu desenvolupament cognitiu.

Jugant, l’infant es qüestiona relacions causa-efecte i cerca la resolució de problemes que van sorgint durant el procés creatiu.

Raquel Blancafort