Observació de taronges

El dia 5 de febrer, amb els infants de 2 a 3 anys de l’escola, vam portar a terme una proposta amb taronges damunt la taula de llum. 

Aquesta proposta es va portar a terme en dues sessions. 

Durant la primera sessió els infants van trobar sobre la taula de llum taronges en diferents estats. Algunes eren senceres d’altres estaven partides per la meitat i algunes estaven tallades amb rodanxes. Cadascun d’aquests estats permetia als infants realitzar diferents descobertes. 

  • Una taronja sencera els permetia observar i explorar la textura rugosa de la pell, la seva forma rodona feia que les taronges rodolessin per sobre la taula, agafar-la entre les seves mans els ajudava a saber el pes i la sensació de fred que senten les mans quan les tenen entre els dits.
  • Una taronja partida per la meitat els va permetre adonar-se dels diferents colors que té una taronja. Per fora la taronja és d’un color més fosc. Per dins, d’un color més clar.
  • Amb les rodanxes de la taronja i amb l’ajuda d’una lupa varen poder observar amb detall les ratlles blanques que separen els diferents grills. 

En aquest temps d’observació alguns dels infants es van animar a pelar les taronges, tasca que els ajudava a millorar la seva motricitat fina. 

Durant la segona sessió, damunt la taula de llum els infants van trobar-hi taronges i espremedors que els van permetre elaborar el seu propi suc de taronja. Alguns d’ells/es van preferir assaborir el gust de la taronja sencera. 

“El que els nens aprenen no es dóna com a resultat automàtic del que s’ensenya. Més aviat es deu en gran part a l’acció dels nens com a conseqüència de les seves activitats i dels nostres recursos “.

Loris Malaguzzi

Ariadna Riera

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *