El canvi de bolquers

L’infant, com tota persona, necessita tenir les necessitats bàsiques cobertes per tal de poder sentir-se bé i desenvolupar-se en tots els aspectes: afectius, relacionals, cognitius i motrius. 

El canvi de bolquers és un moment delicat, íntim i de respecte mutu. Des de l’escola, s’hi destina el temps que faci falta i es té molta cura d’aquest moment. 

Es cobreix i es consolida un hàbit d’higiene,  però també és un temps que es viu i es comparteix amb l’infant, establint una comunicació propera, una atenció individualitzada, de tu a tu. A través de la parla, la mirada, els gestos, els moviments suaus,…es crea un vincle afectiu i de confiança amb l’infant.

Durant el canvi de bolquers, es van anticipant els moviments  i s’anima a  l’infant a participar. A mida que aquest es vagi fent gran, anirà adquirint autonomia i cada vegada col·laborarà més en l’activitat. 

Per realitzar el canvi de bolquers, s’utilitza sempre el mateix lloc (l’espai del canviador de cada aula), però es realitza d’una manera o d’una altra en funció del moment evolutiu en el que es troba l’infant: estirat/da al matalàs, o bé a terra d’empeus, quan el nen/a ja és capaç d’aguantar-se dret/a i el seu equilibri és més sòlid. Transmetre seguretat i afectivitat continua essent bàsic i imprescindible. 

Raquel Blancafort i Lurdes Torres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *