Tenir cura de l’hort i del jardí

Al grup dels Geganters els encanta tenir cura de l’hort. Sempre estan a punt d’agafar una pala i remenar la terra, omplir una regadora d’aigua i regar, però el que més els agrada és veure els fruits i recollir-los.

El 19 de setembre i per donar significat a la tasca que durant el curs anirien portant a terme en el nostre hort de l’escola, vam fer una sortida a veure l’hort social del poble. Allà van poder observar que podien recollir tota classe de fruites i hortalisses, els va encantar veure com si tibaven fort sortia una pastanaga del terra, van observar la diferència entre un tomàquet verd i un de madur i que era millor que recollissin el madur. Van poder omplir una bona cistella amb pebrots, albergínies, mongetes i portar-la cap a l’escola. Una vegada allà van classificar les verdures, les van netejar i les van tastar amb una amanida, adonant-se així d’on provenen els aliments que mengem.

Amb aquesta motivació han anat a comprar a l’agrobotiga diverses vegades per plantar el nostre hort de l’escola.

Abans de l’hivern van fer una plantada de porros en format de planter, una planta petita que va creixent a mesura que en tenen cura. També van plantar faves en gra, així van poder observar com d’un gra petit i colgat a terra en sortia una planta que anava fent-se gran, i que perquè el fred no li fes malt l’havíem de tapar durant l’hivern.

A finals d’hivern, van tornar a preparar la terra i de nou van plantar cebes i pèsols. També van tenir cura dels maduixers, traient les fulles seques. Aquests maduixers any rere any ens van donant unes maduixes ben vermelles, les quals tots estan a l’aguait per collir-les.

Com que ens agrada tenir el nostre jardí ben bonic, cada any les famílies ens porten flors per plantar; i una vegada més, després d’agafar les eines per preparar la terra i fer-hi un forat els nens i nenes amb molta cura i satisfacció les planten i les reguen.

Ariadna Riera