Temps d’acollida

Amb el començament del segon trimestre, al llarg dels mesos de gener i febrer, van començar nous infants a l’aula de Bastoners (grup d’infants de  0-1 anys).  

Vam dedicar el temps necessari a l’adaptació i a l’acollida d’aquests infants, tenint en compte que cada un d’ells/es passava per una separació física, temporal i afectiva de la seva família i que s’havia d’adaptar a un nou espai, a noves persones i  a noves dinàmiques. 

Vam tenir cura d’aquest temps, sabent que el procés d’adaptació seria únic i diferent en funció de com ho visqués cada nen/a, però sempre i en tots els casos, vam valorar aquest procés com un moment delicat i summament important. 

És per això, que des de l’escola vam propiciar una relació propera de complicitat, empatia i confiança amb les famílies. Vam assegurar que l’espai fos acollidor i  vam procurar crear un ambient tranquil i relaxat. Així com també, vam oferir una atenció individualitzada a cada infant per tal de conèixer-lo, cobrir les seves necessitats, donar resposta a les seves inquietuds, i per sobre de tot, poder vetllar pel seu benestar, fent que es sentís respectat i estimat. 

Amb els pas dels dies, i després de moments de neguits i angoixes compartides, els infants van començar a sentir-se cada vegada més tranquils, segurs i còmodes a l’aula i als diferents espais de l’escola; establint i teixint vincles afectius amb les mestres, i donant pas a noves descobertes i aprenentatges. 

 

“L’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó el que es fa de cor a cor”.

Howard G. Hendricks

 

 

Raquel Blancafort i Lurdes Torres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *