Arxiu diari: 16 d'abril de 2020

Entorn

L‘aire lliure, ja sigui en un medi natural o parc infantil dissenyat específicament per als nens i nenes, és el context ideal per animar els nens i nenes a ser ells mateixos, a explorar, experimentar, per moure i fer la major part de les oportunitats que s’ofereix d’una manera menys restringida.

(Henniger, 1994; Rivkin, 1995; Zeece i Graul, 1993).

EL NEN ESTÀ FET DE CENT

El nen té cent llengües, cent mans, cent pensaments, cent maneres de pensar, de jugar i de parlar.

Cent, sempre cent maneres d’escoltar, de sorprendre, d’estimar.

Cent alegries per cantar i entendre.

Cent mons que descobrir, cent mons que inventar, cent mons que somiar.

El nen té cent llengües (i més de cent, cent, cent) però li’n roben noranta-nou.

Loris Malaguzzi

Cos i moviment

Per una banda, la Pràctica Psicomotriu Aucouturier, que té com a objectiu el desenvolupament psíquic dels nens i nenes a través del cos. Es refereix a una concepció unitària de la persona, la psique és inseparable de les seves arrels corporals.

I per altra banda, el moviment lliure, una corrent iniciada per Emmi Pikler en la que els adults gairebé no intervenim en el desenvolupament psicomotor del nadó.

“Els tres porquets”, “Et regalo el món”, “El volcà”, “L’orugeta goluda” i “De què fa gust la lluna?”

Els tres porquets, Et regalo el món, El volcà, L’orugeta goluda i De què fa gust la lluna?, explicats per les mestres de l’escola bressol La Pitota, pensant amb els més petits i petites de casa. Els podeu recuperar en aquesta sessió del Prats sofà.

Benvinguts i Benvingudes al nostre bloc!

Us donem la benvinguda al nostre bloc per poder fer un llarg viatge que, ben segur, estarà ple de boniques vivències per compartir plegats!
Aquí podreu veure com els infants experimenten, riuen, juguen, descobreixen…
I CREIXEN!

Esperem que gaudiu d’aquest camí tant com nosaltres!

Bon dia, cel!
Bon dia, terra!