5 CONSELLS FOTOGRÀFICS PER FER FOTOS AMB EL MÒBIL

Molta gent es queixa que no surten ben enfocades les seves fotos amb el mòbil, així que avui us mostrarem 6 consells o tips per fer que les vostres fotos de mòbil es pugin enmarcar!
1- Intentar aguantar la respiració mentre fem la foto.
2- Enfocar la fotografia.
3- Fer vàries fotografies, no sempre la primera es la millor.
4- Intentar no fer servir el zoom.
5- No fer la foto de cara al sol, o sigui, no fer-la a contrallum.
Publicat dins de Fotografia | Deixa un comentari

Publicació de l’article a Twitter

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELABORACIÓ DE LA PORTADA DE LA REVISTA

DISSENYEM LA PORTADA DE LA REVISTA TRIMESTRAL DE SECUNDÀRIA

En unes 5 sessions aproximadament es decidirà com volem que sigui la portada de la nostra primera revista del trimestre. Cada trimestre s’imprimirà la revista amb els articles que els alumnes del taller han públicat al bloc. Es repartirà una revista per cada classe.

A la primera sessió es mostraran exemples de portades de revistes perquè els alumnes puguin agafar algunes idees, observaran i decidian quina informació ha d’haver en una portada. Es farà una llista d’elemets importats per una portada. Els elements importats que vam escollir van ser: titol, imatge de fons, noms dels redactors, curs, logo, número de la revista, alguna cita, enllaç a la nostra revista digital (bloc).

Fet això, en les restants 3 sessions s’elaborarà la portada seguin aquest passos.

  • PROPOSTA DE NOMS PER A LA REVISTA: cada alumne/a proposa un nom i tot seguit es fan votacions. Les propostes que han estat: Enigmàtic, Abella trapella, Què? i INFOAcàcies. El títol més votat ha estat ENIGMÀTIC.

 

  • PROPOSTA D’IMATGES: els alumnes escolliran imatges lliures de la xarxa per la portada de la revista. Cada alumne/a ha d’escollir 2 imatges. Pot tenir relació amb el titol de la revista. Les imatges escollides són:
  • IMATGES ESCOLLIDES PER EDITAR: Entre tots triarem dues imatges per editar. Els alumnes escolliran amb quina de les dues volen treballar.  Primerament amb PIXlR i després amb el GIMP. Les imatges escollides han estat:

L’edició de l’imatge amb PIXlR es farà individualment i també s’escollira la que més agradi. El que es provarà amb aquest programa online d’edició seran els “ajustes i filtros”. Imatges editades amb PIXlR:

En aquestes imatges s’han utilitzat els “ajustes i filtros”: niveles, color balance, esperanza, calidoscopi, proceso cruzado i posterizar

El GIMP l’utilitzarem per parelles. Utilitzarem el programa per col·locar el text, el logo i algun detall més.

Farem servir una plantilla A4.

  • TEXT DE LA PORTADA:

Titols de la revista: ENIGMÀTIC

Número de revista: Número 1

Redactors: noms dels alumnes

Enllaç al bloc de la revista: https://blocs.xtec.cat/lanostrarevista/

  • LOGO: el logo escollit per la revista és la imatge de revista d’ARASAAC. El portal ARASAAC ofereix recursos gràfics i materials per facilitar la comunicació d’aquelles persones amb algun tipus de dificultat en aquesta àrea. Aquests projecte és finançat pel Departament d’Educació, Cultura i Esport del Govern d’Aragó i coordinat per la Direcció General d’Innovació, Equitat i Participació d’aquest Departament.

Dues imatges editades amb el GIPM per la portada:

PORTADA FINAL escollida per l’alumnat:

Aquestes són les dues portades escollides. Una s’utilitzarà per la revista del primer trimestre i l’altra pel segon.

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Les TIC i la inclusió educativa

https://www.slideshare.net/AniaLaRed/les-tic-i-la-inclusi-educativa-56141589

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Imatges del projecte

Tot seguit es mostren 6 imatges que representen el projecte del taller de revista.

Com podeu veure apareix l’aula d’ordinadors on es porta a terme el projecte, un dels treballs que hem portat a terme (el disseny de la portada de la revista), l’aula de PDI amb un dels alumnes, i algunes imatges referents a la inclusió de l’alumnat amb diversitat funcional.

 

Publicat dins de EL TALLER, General | Deixa un comentari

M1. Activitat 3: Ús didàctic del material multimèdia

La finalitat d’aquest article és fer una reflexió sobre l’ús didàctic del material multimèdia, concretament, la implicació dels alumnes en la creació del material durant tot el procés (organització, planificació, realització i avaluació) com acció que permet consolidar aprenentatges (treball de grup, competències, procediments…) i sobre l’ús de recursos audiovisuals per potenciar un aprenentatge significatiu.

Amb l’arribada de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), la informació està a l’abast de tothom i evolucionen a un ritme tan frenètic que fins i tot no en podem ser realment conscients. Podem dir que han provocat canvis en la naturalesa educativa dels processos d’ensenyament i aprenentatge. La Web 2.0 amaga un enorme potencial des del punt de vista de l’educació. Hi ha un ampli ventall d’eines per al diferents processo d’aprenentatge, eines per a la organització, planificació, realització i avaluació.

L’aprenentatge té un component social important que no podem obviar. Amb l’avenç de la tecnologia l’aprenentatge social s’ha amplificat, de tal manera que l’entorn social de l’aprenent ha crescut molt. Així doncs, els estudiants aprenen de manera significativa, a través dels companys, d’altres mitjans de comunicació i de la societat en general. Això implica que els alumnes hagin d’interactuar mitjançant les (TIC) amb eines de tipus col·laboratiu. Per això és molt adequat que a l’escola és treballi la competència digital i que ajudi als alumnes a prendre consciència de la seva identitat digital per poder fer un ús responsable i apropiat d’aquestes eines.

Les Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement (TAC) es pot entendre com una visió de les (TIC) des de l’escola. Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament/aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula.

El sistema educatiu d’avui recolza que l’educació ha de preparar per a la vida i que té entre les finalitats bàsiques proporcionar els coneixements i les competències necessàries per tal de ser útil a la societat. Aquest aprenentatge ha d’integrar, la col·laboració, la discussió, la negociació, la resolució de problemes, la cooperació, etc. Tot això ens porta a la necessitat d’utilitzar metodologies docents actives.

La competència digital s’ha de treballar de forma transversal. Els recursos digitals són complements indispensables per a treballar a l’aula i alhora assolir altres competències més enllà de la digital. I hi una infinitat d’eines i materials a la xarxa, però com a mestres hem de saber escollir bé i adaptar-los al nostre alumnat.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , | 1 comentari