Els OBJECTIUS de la revista digital adreçat als alumnes de 6è són:
- Identificar les diferents parts d’una revista: l’entrevista, el reportatge,la publicitat, l’autobiografia, els passatemps, l’horòscop.
- Llegir cada part en el llibre de català i aprendre les seves estructures i maneres de fe
- Inventar i escriure a l’ordinador cada una de les diferents parts.
- Editar i publicar amb el programa Calameo la seva propia revista digital.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
- Tractament de la informació i competència digital
-Buscar informació a Internet fent servir un navegador.
-Utilitzar el processador de textos de l’ordinador per elaborar: un reportatge, un anunci, una entrevista, i una autobiografia, passatemps i l’horòscop.
-Conèixer les revistes digitals.
-Fer ús d’Internet per: buscar imatges, informació, exemples.
-Elaborar una revista amb ordinador.
-Conèixer llocs web en català.
- Competència d’aprendre a aprendre
-Tenir capacitat per revisar i millorar els textos propis i les tasques realitzades.
-Valorar positivament la correcció gramatical en l’acte comunicatiu.
-Elaborar un reportatge, anuncis tenint en compte els aspectes tècnics estudiats, una entrevista i una autobiografia. A més d’un horòscop i passatemsp.
-Reflexionar sobre la capacitat informativa i persuasiva de la publicitat i com pot influir sobre el consum.
-Elaborar una revista amb ordinador.
-Tenir gust per la lectura de narracions de diferents gèneres i temàtiques.
-Valorar la precisió gramatical en la comprensió i l’expressió oral i escrita.
-Valorar els escrits propis i dels de la resta de l’alumnat.
-Planificar el treball d’un text expositiu, tenint en compte el contingut, la presentació i l’ortografia, i fer-ne el redactat correcte.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
-Mostrar capacitat per analitzar un reportatge, una entrevista, una autobiografia i un anunci amb creativitat, confiança, responsabilitat i sentit crític.
-Tenir cura en l’expressió escrita a l’hora de presentar els seus treballs per escrit.
-Mostrar interès: per escriure, parlar i llegir amb correcció, per manipular els textos escrits i per detectar i reparar les pròpies errades ortogràfiques per manca d’atenció o desconeixement de les normes, per aplicar els coneixements gramaticals en l’expressió oral i escrita, i per ampliar el vocabulari i conèixer el sentit de les paraules.
-Valorar positivament la correcció gramatical en l’acte comunicatiu.
-Mostrar gust per la lectura.
-Valorar la correcció gramatical en la comprensió i l’expressió.
-Valorar la llengua oral i escrita com a mitjà d’expressió de vivències i records.
-Tenir actitud de dubte i de consulta en casos ortogràfics difícils de la llengua escrita.
- Competència social i ciutadana
-Expressar les pròpies idees i escoltar les idees dels altres.
-Mostrar respecte pel torn de paraules i valoració de les intervencions dels altres.
-Mostrar interès per exercitar la capacitat crítica davant dels anuncis que ens arriben pels mitjans de comunicació.
-Participar, prendre decisions i responsabilitzar-se de les decisions preses.