L’ENTREVISTA

LLEGIR I COMPRENDRE

  • Lectura comprensiva d’una entrevista.
  • Respondre a preguntes relacionades amb l’entrevista.

PARLAR I ESCOLTAR. ESCRIURE

  • Utilització de fons d’informació directes i indirectes per preparar l’entrevista.
  • Saber respondre i formular preguntes referides a una entrevista.
  • Participar activament en el debat a classe, fent ús d’un llenguatge comprensible.
  • Saber escoltar els altres i respectar el torn de paraula.
  • Saber elaborar una entrevista en parelles.

ACTIVITATS

  • Preparar en parelles les preguntes més adients per la seva entrevista.
  • Entrevistar i escriure l’entrevista amb el processador de textos de l’ordinador.

entrevista

L’AUTOBIOGRAFIA

Llegir i compendre

  • Llegir de manera comprensiva un text narratiu sobre una autobiografia.
  • Respondre preguntes de comprensió de la lectura.

Parlar, escoltar i conversar

  • Expressar oralment i amb ordre les opinions sobre la lectura.
  • Respectar les intervencions orals dels altres.
  • Valorar la llengua oral com a mitjà d’expressió de vivències i records.

Activitats

  • Escriure una narració autobiogràfica en primera persona.
  • Fer ús del processador de textos de l’ordinador per redactar una autobiografia.

imagen autobiografia

EDUCACIÓ INCLUSIVA

Per poder atendre millor a les necessitats educatives del grup classe, les activitats estan organitzades per poder-les treballar tant individualment com en grup o parelles.
Es tindrà en compte aquells alumnes que tenen més dificultats per treballar sols i seran ajudats pels seus companys treballant amb ells o per la mestra tutora i/o la mestra de suport.

CRITERIS I SISTEMA D’AVALUACIÓ

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Comprendre el sentit global i la informació específica del reportatge.
  • Saber respondre i formular preguntes referides al reportatge llegit.
  • Saber respondre preguntes referides al reportatge, als anuncis, l’entrevista, i aa l’autobiografia. 
  • Comprendre autònomament el sentit global del text autobiogràfic llegit.
  •  Saber escoltar els altres i respectar els torns de paraula.
  • Participar activament en el debat a classe, fent ús d’un llenguatge comprensible.
  • Participar activament en la tertúlia de classe i en la pluja d’idees.
  • Tenir capacitat per revisar i millorar els textos propis.
  • Saber elaborar una síntesi d’una notícia en forma de resum o de titulars.
  • Escriure un reportatge ben construït, amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, elaborar i revisar.
  • Escriure una entrevista ben construida, amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, elaborar i revisar.
  • Escriure una autobiografia ben construida, amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, elaborar i revisar.
  • Aplicar l’estructura que determina un reportatge, una entrevista i una autobiografia.
  • Saber sintetitzar informació provinent de webs.
  • Elaborar la seva propia revista digital amb tots els textos realitzats a classe.

 

EL REPORTATGE

LLEGIR I COMPRENDRE

Lectura comprensiva i expressiva del reportatge.

Identificació de les idees fonamentals del text i del tema del reportatge.

Lectura expressiva aplicant correctament els dos punts i els punts suspensius.

PARLAR I ESCOLTAR. ESCRIURE

Utilització de fons d’informació directes i indirectes per preparar el reportatge.

Comprendre el sentit global i la informació específica del reportatge.

Saber respondre i formular preguntes referides al reportatge llegit.

Participar activament en el debat a classe, fent ús d’un llenguatge comprensible.

Saber escoltar els altres i respectar el torn de paraula.

Saber elaborar una síntesi d’una notícia en forma de resum o de titulars.

Saber sintetitzar la informació provinent de webs per elaborar el reportatge.

ACTIVITATS

Buscar informació i imatges a Internet per poder elaborar un reportatge sobre un tema d’actualitat.

Fer ús del processador de textos de l’ordinador per redactar una notícia.

Escriure un reportatge.

reportatge

LA PUBLICITAT

LLEGIR I COMPRENDRE

  • Què és i per què serveix la publicitat?
  • És positiva o negativa, l’existència de la publicitat?
  • La publicitat, intenta informar, persuadir o convèncer?
  • Sempre són moralment vàlids els arguments que utilitza?
  • Què és un eslògan?

PARLAR I ESCOLAR.ESCRIURE

  • Les agencies publicitàries, què són i què fan?
  • Quina feina realitzen els tècnics especialistes en màrqueting?
  • Com funciona una campanya publicitària?

ACTIVITATS

  • Lectura d’un text expositiu sobre la publicitat.
  • Anticipació de coneixements.
  • Preguntes de comprensió global.
  • Anàlisis d’anuncis impresos.
  • Confecció d’un anunci amb eslògan per la nostra revista digital.
  • Visualitzar un video sobre la publicitat.

la publicitat

 

logo

 

[youtube]http://youtu.be/vMbZtNtJmzs[/youtube]

OBJECTIUS I COMPETÈNCIES

Els OBJECTIUS de la revista digital adreçat als alumnes de 6è són:

  • Identificar les diferents parts d’una revista: l’entrevista, el reportatge,la publicitat, l’autobiografia, els passatemps, l’horòscop.
  • Llegir cada part en el llibre de català i aprendre les seves estructures i maneres de fe
  • Inventar i escriure a l’ordinador cada una de les diferents parts.
  • Editar i publicar amb el programa Calameo la seva propia revista digital.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

  • Tractament de la informació i competència digital

-Buscar informació a Internet fent servir un navegador.

-Utilitzar el processador de textos de l’ordinador per elaborar: un reportatge, un anunci,           una entrevista, i una autobiografia, passatemps i l’horòscop.

-Conèixer les revistes digitals.

-Fer ús d’Internet per: buscar imatges, informació, exemples.

-Elaborar una revista amb ordinador.

-Conèixer llocs web en català.

  •  Competència d’aprendre a aprendre

-Tenir capacitat per revisar i millorar els textos propis i les tasques realitzades.

-Valorar positivament la correcció gramatical en l’acte comunicatiu.

-Elaborar un reportatge, anuncis tenint en compte els aspectes tècnics estudiats, una                 entrevista i una autobiografia. A més d’un horòscop i passatemsp.

-Reflexionar sobre la capacitat informativa i persuasiva de la publicitat i com pot influir                 sobre el consum.

-Elaborar una revista amb ordinador.

-Tenir gust per la lectura de narracions de diferents gèneres i temàtiques.

-Valorar la precisió gramatical en la comprensió i l’expressió oral i escrita.

-Valorar els escrits propis i dels de la resta de l’alumnat.

-Planificar el treball d’un text expositiu, tenint en compte el contingut, la presentació i                    l’ortografia, i fer-ne el redactat correcte.

  • Competència d’autonomia i iniciativa personal

-Mostrar capacitat per analitzar un reportatge, una entrevista, una autobiografia i un                   anunci amb creativitat, confiança, responsabilitat i sentit crític.

-Tenir cura en l’expressió escrita a l’hora de presentar els seus treballs per escrit.

-Mostrar interès: per escriure, parlar i llegir amb correcció, per manipular els textos                 escrits i per detectar i reparar les pròpies errades ortogràfiques per manca d’atenció o               desconeixement de les normes, per aplicar els coneixements gramaticals en l’expressió               oral i escrita, i per ampliar el vocabulari i conèixer el sentit de les paraules.

-Valorar positivament la correcció gramatical en l’acte comunicatiu.

-Mostrar gust per la lectura.

-Valorar la correcció gramatical en la comprensió i l’expressió.

-Valorar la llengua oral i escrita com a mitjà d’expressió de vivències i records.

-Tenir actitud de dubte i de consulta en casos ortogràfics difícils de la llengua escrita.

  • Competència social i ciutadana

-Expressar les pròpies idees i escoltar les idees dels altres.

-Mostrar respecte pel torn de paraules i valoració de les intervencions dels altres.

-Mostrar interès per exercitar la capacitat crítica davant dels anuncis que ens arriben pels mitjans de comunicació.

-Participar, prendre decisions i responsabilitzar-se de les decisions preses.