EL PROCÉS-APRENENTATGE DE LA LECTURA MUSICAL A L’AULA

LECTURA MUSICAL-Opinió

Em sembla molt important, que a principis de curs comencem amb l’aprenentatge del llenguatge musical. La idea és, perquè a partir d’aquí podem continuar amb la lectura de partitures a l’hora de realitzar exercicis d’interpretació, sigui amb la veu o amb instruments. Jo els explico als alumnes que el llenguatge musical és com el llenguatge parlat i escrit, els quals tenen unes normes a seguir; i que per poder interpretar música és important saber “llegir” música. Aquest és el motiu pel qual li dono importància al llenguatge musical i a l’ensenyament d’aquest llenguatge ja des del primer trimestre del curs.

El problema que se’m planteja és com fer atractiu aquest ensenyament del llenguatge musical, ja que no tinc molts recursos, però alguns companys d’aquest curs ja m’estan donant idees que provenen sobretot d’internet. La meva experiència és que als alumnes se’ls fa una mica “pesat” l’haver de pensar en temps, compassos, rodones, blanques…
Però crec que, a poc a poc, estic trobant una solució per fer més atractiu aquest aprenentatge.

José David Doménech Pérez

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *