Utilitzar la fotografia a l’escola és, actualment, part del dia a dia a les aules. El fet que l’alumnat utilitzi les càmeres fotogràfiques o dispositius amb càmera fa que les activitats siguin engrescadores i motivadores per ells/es.
Penso, que a la meva aula he explotat poc aquest recurs, ja que les fotografies, en gran mesura les faig jo, però a partir d’ara puc pensar i programar activitats que tinguin en compte tot el procés, per tal d’incloure el paper dels infants i la participació activa en l’ús de les càmeres.
En el moment en què es realitza una activitat i es prenen fotografies del procés es poden treballar múltiples activitats amb els infants. L’alumnat hi pot participar des del primer moment en que es decideix què es vol fotografiar, passant per fer la fotografia, i acabant utilitzant-la amb múltiples opcions: fer conversa, comparar, crear una seqüència d’imatges, un trencaclosques…
Plantejant un racó dins l’aula en què s’utilitzi la càmera podem treballar diferents objectius d’aprenentatge. D’una banda, tots aquells que tenen a veure amb la inclusió digital: conèixer diferents materials com les càmeres, les tablets o el mòbils, aprendre a utilitzar-los, aprendre com fer una fotografia… D’altra banda, podrem treballar diferents objectius que tenen a veure amb la comunicació i el llenguatge: aprendre a descriure, crear una seqüència d’imatges que conformin una història i poder explicar-la, utilitzar la imatge com a evidència d’una tasca i com a suport a l’explicació oral…
Trencaclosques Follet Julivert
Projecte dels transports
Poema de Nadal
Dibuix
Cuidem l’escola!
Ser mestre, avui!
Benvinguts i benvingudes al meu blog. Soc l’Alba Navarro, mestra d’Educació Infantil i mestra especialista de Suport a la Inclusió.
Aquest curs soc tutora d’un grup de 19 alumnes de P3, P4 i P5. Aquest és un gran repte! El multinivell m’està donant molts mals de cap, però també molts moments rics amb l’alumnat.
Amb energies i emoció, inciem LA MEVA BUTXACA!