De les gallines hem après que ponen ous, i que aquests ens els podem menjar de diferents maneres:
– ous bullits
– ous ferrats
– truita
L’activitat s’ha realitzat en una sessió de 45min. Hem portat ous a la classe, els hem obert, els nens i les nens han pogut tocar la textura de la clara de l’ou. Després hem estat parlant de com ens els podem menjar.
Hem agafat dos pots i dos ous, un l’hem batut i l’altre no, i els hem posat al microones. Ha estat una sorpresa veure que un s’ha convertit en una truita i l’altre en un ou ferrat!
Dels ous que hem portat, també en teníem de bullits. Els hem pelat i tallat per la meitat per poder veure clarament el rovell i la clara.
Tot i que els nens i nenes han tingut moltes ganes de tastar els ous, per seguretat no ho hem fet!
També hem après la cançó del gall i la gallina. S’ha treballat la cançó, el vocabulari específic i l’hem representat.
EL GALL I LA GALLINA
ESTAVEN AL BALCÓ
LA GALLINA S’ADORMIA
I EL GALL LI FA UN PETÓ
MUUUUUUAAAA!
– DOLENT, DOLENT
MÉS QUE DOLENT!
I QUE DIRÀ LA GENT?
– QUE DIGUIN EL QUE VULGUIN
QUE JO ESTIC MOLT CONTENT!