Aquí tenim el video del projecte.

[youtube]https://youtu.be/7l_OKGl_Qd0[/youtube]

Imatges de la jornada de cloenda:

Hem trobat en Josep

Hola geològics!

Avui passejant per la comarca ens hem trobat amb un geòleg anomenat Josep a qui les pedres li parlen i li expliquen moltes coses. Quan li hem explicat el projecte que estem realitzant ens ha proposat un repte. Escolteu-lo a veure què us sembla:

[vimeo]https://vimeo.com/200656525[/vimeo]

Presentació grups Salelles i Torrent de la Por – Esc. Montserrat

Hola,

Som els nens i nenes de la classe de 5è B de l’escola Montserrat; ens diem Salelles, que és el nom d’un dels nuclis del poble, que és Sant Salvador de Guardiola. A classe som 21: La Gisela, la Jana, la Paula, la Sira, el Zac, el Gerard, el Biel, l’Abril, el Ruben, l’Àlvaro, l’Èric, l’Iria, el Juan Pablo, el Martí, l’Ester, el Jan, l’Ariel, la Martina, l’Hug, la Lucia i la Camila. I el nostre tutor, el Moisès.

A dins la caixa vam trobar pedres i ens va interessar molt. Hi havia pedres de molts colors i formes. Ens va agradar molt la proposta.

Estem molt entusiasmats per fer aquesta activitat i perquè ens agradaria saber més coses de les pedres del nostre municipi, com ara les seves propietats.

Esperem que ens envieu més tasques. Fins aviat!

foto de grup

Grup Salelles – Esc Montserrat. Sant Salvador de Guardiola

Hola de nou,

Nosaltres som els alumnes de 5è A de l’escola Montserrat i la nostra classe es diu TORRENT DE LA POR. El nostre poble és Sant Salvador de Guardiola. Som 12 nens i 9 nenes, en total 21 alumnes.

Ja hem fet la sortida pels voltants de l’escola per veure si trobàvem les pedres de la capsa que ens vau enviar. Les hem trobat i la seva història ens ha fascinat!

Estem intrigats per saber la història de les pedres i molt motivats per dur a terme el projecte de geologia.

Esperem posar la nostra foto ben aviat!

Fins a la propera!!!

PRESENTACIÓ GRUP D’AVINYÓ

reduida

Hola, som les i els alumnes de 6è de l’Escola Barnola d’Avinyó. Som  la classe dels Clavicordi.

Ens fa molta il.lusió participar en el projecte LES PEDRES ENS PARLES? juntament amb altres escoles del Bages.

En el paquet que ens van enviar l’Ona i en Roc hi havia silvanita, guix, halita i un potet d’aigua salada. Totes aquestes mostres provenien del Torrent Salat del nostre terme. Per això farem una sortida a aquest torrent per investigar per què és salat i per què té un color ataronjat. Ja us explicarem el que descobrim!

Tenim ganes de participar en aquest projecte: segur que ens ho passarem molt bé.

Fins aviat,

Alumnes de 6è de l’Escola Barnola

Hola escoles dels Projectes compartits, “que ens diuen les pedres?
Som els nens i nenes de 3r del Pla del Puig de Sant Fruitós de Bages. A la classe som 24 nens i nenes, 13 nens i 11 nenes. Som molt eixerits, agradables, xerrameques i esportistes. Ens agrada molt jugar a futbol, a bàsquet, a l’indi, a matar conills… També ens agrada molt dibuixar, llegir i altres jocs que tenim a la classe com el ”Lego”. I ens entusiasma treballar amb els ordinadors.
Us expliquem una mica com és la nostra escola: tenim 2 patis, el dels petits i el dels grans, al pati dels grans tenim un camp de futbol i un de bàsquet. Al pati dels petits tenim un sorral amb petxines, un tren de fusta, etc. L’escola té moltes casetes de color blanc i tenim diferents noms: la caseta del cel, el puig, el sembrat, el sol i el pinar. Nosaltres estem a la caseta del pinar juntament amb 4t, 5è i 6è.
El nostre poble és Sant Fruitós de Bages, al costat de Manresa. L’escola està ubicada entre l’Av. Sant Joan i la carretera que porta al barri de les Brucardes.
Ens agradaria molt saber què ens diuen les pedres del nostre poble i també les dels pobles veïns.
Algunes de les pedres que hem rebut tenen fòssils, alguna feia olor de mar, una altra semblava un dit, també hi havia un potet que semblava sorra de platja, etc.
Ja us anirem informant més endavant!!!
La classe de 3r.

reduccio-2

Presentació grup

img_20170201_1628523Manresa, 30 de gener de 2017

Hola,

Som els alumnes de la classe de 6è B de l’escola Sant Ignasi i ens diem “Els pirates del Carib”.
Us volem agrair que ens hagueu proposat de participar en el vostre projecte de geologia.

Aquesta tarda hem entrat al vostre blog i hem sentit la informació del vostre suggeriment: investigar què ens diuen les pedres.
La tutora ens ha llegit la vostra carta i ens hem anat passant la caixa de les pedres i roques (n’hi havia de diferents tipus, mides i colors). A més a més, ens ha informat de la sortida que farem el dilluns dia 6 de febrer, a la gravera del Puigberenguer de Manresa.

Finalment, volem que sapigueu que hem trobat molt interessants les activitats que ens recomaneu i, tot i que ens suposaran un gran esforç, estem molt encuriosits i motivats a dur a terme aquest projecte.

Fins aviat,

Els i les pirates del Carib

Hola,

Nosaltres som l’altre grup de 6è de l’escola Sant ignasi.

Som la classe de l’Odissea i estem encantats de poder participar en aquest projecte que ens ajudarà a saber moltes més coses sobre la dormació de la nostra comarca.

Ara ens toca presentar-nos a nosaltres.

Som els alumnes de la classe de 5è B i ens diem “Hogwarts”.