QUIN CARNESTOLTES MÉS DIVERTIT!

Les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) permeten que l’infant sigui el protagonista dels seus aprenentatges, li permeten fer descobertes, experimentar, n’estimulen la curiositat i la recerca, posen en joc moltes habilitats cognitives i afavoreixen la creativitat. Aprofitan que s’acosta la festa de la gresca i la xerinola: el CARNESOLTES O CARNAVAL he elaborat un seguit d’activitats i recursos on les noves tecnologies tenen un pes important. Estan dissenyades pels nens i les nenes de p5, però es poden adaptar a tot infantil.

Els principals objectius són:

– conèixer les festes i tradicions pròpies

-desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic

-iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura

-treballar les habilitats matemàtiques bàsiques

-l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació,

El Carnestoltes o Carnaval se celebra set setmanes després de la primera lluna plena, passat el solstici d’hivern. És el període que precedeix la Quaresma. Aquest any el celebrarem el 21 al 23 de febrer. A l’aula, però, podeu començar-lo a treballar les setmanes prèvies.

A les pàgines següents trobareu uns recursos i activitats per abans, durant i després d’allò més interessants!