Actualment vivim en un món immers en les imatges. L’infant creix envoltat d’imatges. La imatge, ven, instrueix, informa, construeix, però el seu ús no sempre és el que esperem, i la seva influència en l’Infant pot afectar el seu desenvolupament.En educació infantil, l’objectiu primordial és estimular el desenvolupament de totes les capacitats, físiques, afectives, intel·lectuals i socials dels infants. Per això la imatge és un mitjà per apropar l’infant al medi, per al descobriment de la seva pròpia imatge i un fi per a desenvolupar les seves habilitats de representació.
L’activitat LA CÀMERA VIATGERA esta pensada per potenciar les activitats d’expressió oral, l’estructuració en l’argumentació, l’autonomia i autoestima dels infants, la reflexió compartida, la relació família-escola i treballar d’una manera sistemàtica les noves tecnologies audiovisuals i de la comunicació ( TAC). La intenció és que els infants siguin els protagonistes per poder veure a través dels seus ulls, les impressions, les sensacions i allò que més els crida l’atenció, durant un temps determinat, el cap de setmana. Per fer-ho, cada setmana un infant s’endurà la maleta amb la càmera digital a casa ( la maleta consta de les normes de funcionament, una lliberta on les famílies i els infants poden expressar les sensacions i la càmera digital). L’objectiu és que facin de reporters/es durant el cap de setmana, ja que, seran els encarregats de fer fotografies per després ensenyar-les i explicar a la resta de companys/es el seu cap de setmana. Aquestes imatges les descarregaran a l’ordinador i es projectaran a la PDI, posaran un títol al seu reportatge, ens explicaran que han fet el cap de setmana, seran interrogats pels seus companys i companyes i escriuran el nom dels objectes més representatiu.
