BENVINGUTS I BENVINGUDES AL BLOC, ROBOTS!

Hola nens i nenes! Ja tenim actiu el bloc d’aquest curs! Tal i com vam decidir entre tots, som la classe dels ROBOTS!

Aquest curs l’utilitzarem molt, ja sabeu que serà el lloc on trobareu les diferents activitats i tasques a fer durant les quarantenes que ens toquin fer (esperem que no siguin moltes) però també penjarem moltes més coses!

Malauradament l’estrenem des de casa, ens ha tocat fer quarantena, sé que després de passar tants dies tancats a casa fa uns mesos ara és una mica dur tornar a fer-nos a la idea, però penseu que seran uns dies només i ens tornarem a veure aviat a l’escola! Sabeu que d’aquesta manera ens estem ajudant els uns als altres i fem possible que aquest virus no s’escampi més.

Cada dia trobareu les activitats relacionades amb les àrees de l’horari que teniu a l’agenda i penjat aquí al bloc. Seguirem d’aquesta manera el mateix horari tant si estem en quarantena o a la classe, així evitarem trencar molt el ritme de treball durant aquesta nova normalitat. Tot i així, som conscients de la realitat de cada família i ens adaptarem a cada cas.

Per donar la benvinguda i animar-nos una mica, us penjo una cançó molt xula! A mi em funciona, quan estic una mica trista em poso una cançó  i després veig les coses d’una altra manera, i vosaltres….què feu per animar-vos?

PETONETS ROBOTS!

#activitat de mates REPTE NUMÈRIC I RECORDEM RESTES

Aquesta setmana hem estat fent una mica de repàs de les sumes i les restes portant. Les sumes les vam practicar força, però…i les restes?

ACTIVITAT QUE HEM DE FER: -Agafa un full seguint les normes de presentació (data, nom, títol:restes portant), copia i fes les següents restes:

– Fes el següent repte matemàtic, agafa un full i escriu totes les solucions possibles:

OBJECTIUS:

• Recordar la resta portant
  • Treballar els continguts:Numeració i càlcul, nombres, senars, sumes, Relacions i canvi

ENTREGA: Em podeu enviar al meu e-mail (mari.aguilar@salesianas.org) el full de les restes i les solucions del repte, abans del dijous 24 de setembre.

SORT!

#activitat de projecte COM PODEM DECORAR LA PORTA?

Ara que ja sabem el nom de la classe, el següent pas és pensar com volem decorar la porta.

ACTIVITAT QUE HEM DE FER: -Pensa com t’agradaria decorar la porta de la classe en relació als Robots. Agafa un full blanc, dibuixa la porta de la classe i deixa fluir la teva imaginació.Quan tinguem les diferents propostes, les posarem en comú i decidirem l’opció que més ens agradi.

– Escriu quin material necessitem per a fer la decoració.

OBJECTIUS:

• Treballar l’acollida d’identitat del grup
  • Potenciar la creativitat

ENTREGA: Com hem de decidir entre tots i compartir totes les propostes, ho portareu al cole el dia que tornem. (no ho deixeu per l’últim moment, a ser possible, aneu fent les activitats el dia que es posen al bloc i les guardeu a la carpeta)

ESPERO LES VOSTRES PROPOSTES!

#activitat de llengua¿CÓMO TE SIENTES?

Empezamos la primera actividad de hoy. Antes de ponernos en faena necesitamos la fotocopia que tenéis en la carpeta que hicimos de castellano(los que no pudistéis asistir a clase podéis aprovechar para hacerla)

El día que la trabajamos estuvimos hablando sobre estos adjetivos, que eran sobre sentimientos y emociones, algunos los conocíamos, y otros, aunque los hemos experimentado y sentido, no sabíamos que se llamaban así.

LA ACTIVIDAD ES LA SIGUIENTE: – Pensar y escribir una frase con cada adjetivo, pueden ser frases inventadas o explicando ejemplos reales de cuando hemos tenido esa emoción , por ejemplo:

• Ayer me sentí triste cuando me dijeron que el lunes no podemos ir al colegio , pero soy optimista y seguro que los días se pasarán muy rápido.

Las frases las podéis hacer en la misma hoja por detrás o bien en una hoja de cuadros (recordad las normas de presentación: fecha, nombre, título de la actividad y escribir cada 3 cuadritos). También tendréis que subrayar el adjetivo con un color.

ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD:

• Se pueden escribir palabras relacionadas con el adjetivo/emoción o bien hacer un dibujo que lo represente, buscar un emoticono, dibujar una cara que exprese la emoción…
  • Ampliación: Evitar hacer frases repetitivas y con la misma estructura. Buscar otros adjetivos/expresiones que podamos usar para expresar emociones.

OBJETIVOS:

• Trabajar las emociones y aplicarlas al momento vivido.
  • Adquirir nuevo vocabulario.
  • Ayudar a expresar y darle nombre a las emociones.

ENTREGA:

Podéis enviarme las frases con una foto de la hoja a mi e-mail (mari.aguilar@salesianas.org) o bien entregarlo el día que volvamos al cole (os aconsejo que si decidís esta opción igualmente hagáis la actividad el día que toca, sino se os acumularán las faenas!).

QUE TENGÁIS UN BUEN DÍA!