El dia a dia

Els dia a dia a P-3 està organitzat a partir de rutines. Aquestes rutines donen seguretat als infants i els premeten desenvolupar-se lliurement.

La primer activitat que fan els infants en arribar a l’escola és jugar. Poden jugar amb tots els elements de l’aula: el racó de la cuineta, el racó del metge/metgessa, el racó de la perruqueria, el racó de la biblioteca, els cotxes, les construccions, els jocs de taula i trencaclosques,  les titelles, i la pissarra.

La segona activitat consisteix en el ritual. El ritual va canviant al llarg del curs. Els primers dies és molt curt i de mica en mica es va augmentant l’estona d’atenció dels infants. Cada dia és un nen/a el maquinista. L’infant maquinista és el responsable de passar llista i de mirar quin temps fa,  a quin dia estem i què farem. Estudiem el nom del maquinista: contem les lletres, mirem quines lletres del nom del maquinista tenen els companys/es,… El maquinista s’ha de dibuixar seguint les indicacions dels companys/es.

Després del ritual fem una petita activitat en gran grup. Aquesta activitat pot ser per treballar continguts d’intercomunicació i llenguatge o de descoberta d’un mateix i de l’entorn.

Ja ha arribat l’hora d’anar al lavabo i d’esmorzar. Els infants quan acaben d’esmorzar van a la biblioteca a mirar revistes, llibres o les fotos de la classe. Els dimecres i els divendres enlloc d’anar a la biblioteca d’aula van a la sala d’ordinadors amb la Carme.

L’estona del pati de matí és de 10.45 a 11.14h. Quan entrem a l’aula després del pati ens relaxem fent unes activitats de kinesiologia. Després fem una activitat sobre el paper o un petit joc (campaneta, conillets,…). Els dijous durant aquesta estona ballem. Abans de marxar a casa mirem endevinalles o algun conte tots junts. I per acabar cantem la cançó de dir adéu.

A la tarda comencem també cantant una cançó i després fem una petita activitat: agilitat visual, estimació numèrica o càlcul mental. I tot seguit fem una activitat tots junts. A mida que anem acabant juguem a jocs de taula: trencaclosques, dòminos, jocs de memòria, jocs de vestir, entre d’altres.

Tornem a fer una estona més de pati i quan entrem ja ens preparem per anar a casa. Sempre estem a temps de mirar un conte o cantar una cançó. Fem el ritual de comiat i anticipem que farem l’endemà.

El dilluns i divendres a la tarda els infants fan psico amb el Josep. Els dimecres entra dins l’aula l’Eduard. Aprofitem els dimecres per fer petites sortides pel poble: biblioteca, places, fonts, cabretes,… El dilluns al matí fem música amb la Carme i a partir del tercer trimestre anem els dijous al matí a la piscina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *