Després de parlar a classe, els alumnes de cinquè també diem NO AL RACISME unint-nos a la campanya que ha sorgit gràcies a l’acció de Dani Alves en menjar-se un plàtan que li van llançar quan treia un córner.
Visita d’un especialista en alimentació
L’últim dia abans de marxar de vacances de Setmana Santa vam rebre la visita del Carles, un especialista en alimentació. Dies abans, aprofitant que el nostre front més potent és sobre alimentació, vam plantejar-li una sèrie de dubtes que teníem. Uns dubtes ens els va respondre via mail perquè els necessitàvem per avançar en els consells per decorar el menjador; i els altres dubtes vam demanar que vingués a resoldre’ls a la classe. I així va ser.
Durant la visita els vam resoldre, ens va explicar que el més important de tot ja no és tant el que menges (que també ho és) sinó com ho combines. Va posar exemples com que quan menges proteïna animal sempre l’acompanyis d’una amanida per una millor digestió, que si menges dolços ho facis amb l’estómac buit,…
I per últim, a la visita vam fer dues experiències que ens van fer veure la importància de la combinació d’aliments per la digestió. Una, vam afegir llimona a la llet i vam veure que es tallava. I això passa sempre que combinem llet amb quelcom àcid. I l’altre experiència tenia una resolució totalment al contrari. En afegir llimona sobre un troç de carn, el que passava era que el tall de carn es coïa. és a dir, com si l’estiguéssim cuinant.
En definitiva, hem de saber com menjar, com combinar perquè sinó el nostre sistema digestiu pateix les conseqüències.
Aquí teniu la visita en imatges!
Alimentació! on PhotoPeach
Enigma XIV
Ei científics, aquí teniu els enigmes d’aquest cap de setmana.
1- Un dormitori té el llum a la paret, a 4 metres de distància del llit. Com s’hauria de fer per apagar el llum amb l’interruptor i ficar-se al llit abans de quedar-se a les fosques?
2- Una ampolla de taronjada, tapada amb un suro, és plena fins a la meitat. Què podem fer per beure la taronjada sense treure el suro ni trencar l’ampolla?
I a partir d’avui…… també us trobareu una ENDEVINALLA per resoldre!!!
I la primera és aquesta:
Sóc un element amb quatre potes,
molt útil en el mercat:
s’hi asseuen joves, petits i grans;
prims, grassos i cansats; rics, modestos i jubilats.
Què sóc?
Enigma XIII
Hola científics, aquí teniu els enigmes d’aquesta setmana:
1- El guarda nocturn d’una fàbrica avisa l’amo que no agafi l’ascensor perquè la nit passada va somiar que queia sobtadament. I aquell mateix dia passa el que el guarda havia somiat i l’amo li dóna una bona propina i l’acomiada. Per què?
2- Una màquina fabrica pilotes de ping-pong. Quan s’engega, fa una pilota cada segon, i dobla la quantitat cada segon. En un minut omple un recipient. En quin segon s’haurà omplert la meitat del recipient?
3- És possible sumar 20 amb cinc xifres senars?
Salut, cervell i bona Pasqua!
Fem un entrepà vegetal!
Què bo! Més dels que molts pensaven. I és que un entrepà 100% vegetal és molt bo i molt sa.
Fa temps que investiguem sobre alimentació i hem aprofitat que tenim un hort fantàstic a la nostra escola per recollir algunes verdures.
La seqüència del matí va ser la següent:
9.05h: anem amb la Clara a l’hort i per grups de 4 ens explica com es recullen les verdures d’un hort i cadascú practica. Ens emportem enciam i escarola.
9.30: organitzem les taules amb tot el que hem portat: estovalles, plats, tovallons, tomàquet, cogombre, pebrot, pastanaga, remolatxa, olives, ceba i pa.
9.40h: comencem a treballar: pelem, tallem, netegem, compartim…
10h: comencem a fer els entrepans. Decidim el tros que volem, suquem el pa, posem l’oli….
10.15h: els primers en acabar comencen a menjar.
Un bon matí, un bon esmorzar i una bona feina feta. I és que a l’hora de menjar l’entrepà vam aprofitar i vam fer un experiment de la nostra investigació: vam provar d’empassar-nos el menjar mastegant poc, mastegant 10 vegades i mastegant 30 vegades. Era una de les últimes incorporacions en la nostra investigació i és que necessitem mastegar almenys 30 vegades per empassar-nos el menjar ben triturat i poder fer la digestió ben feta.
Ah, i per la tarda vam escriure la recepta de l’entrepà. Una recepta a tenir en compte.
Bon profit!
![]() |
| Entrepà vegetal |
Enigma XII
Hola científics, aquí teniu els enigmes del cap de setmana. som-hi?
1- Busca el més ràpid possible tres números iguals, diferents de 4, que sumats donin com a resultat 12.
2- Un avió passa volant la frontera de França a Catalunya pels Pirineus. En aquell moment, a un nen petit que va a l’avió, li surten dues dents. Podeu dir a on li surten les dents?
3- Quin ocell vola més alt que la muntanya més alta?
Salut i cervell!
Gimcana de les neurones
Representants de la Fundació AVAN,amics de la neurologia, van venir a l’escola a realitzar la gimcana de les neurones. Aquesta activitat constava de 6 estacions:
1- Es posava als alumnes en la situació d’una persona cega quan s’ha de vestir.
2- Es posava als alumnes en la situació d’una persona cega a l’hora de llegir.
3- Es posava als alumnes en la situació d’una persona sense una mà quan vol fer un entrepà.
4- Es posava als alumnes en la situació d’una persona en cadira de rodes que vol anar a un lloc.
5- Es posava als alumnes en la situació d’una persona amb discapacitat intel·lectual que rep moltes ordres.
6- Es posava als alumnes en la situació d’una persona amb discapacitat intel·lectual que ha de fer una acció poc clara i concreta.
Realment l’experiència va ser molt bona ja que una de les millors accions per entendre una situació és ser empàtic i viure-ho en persona.
Aquí teniu l’experiència en imatges.
Ets el que menges!
Enigma XII
Hola científics, aquí teniu els enigmes per aquest cap de setmana.
1- Quin animal menja amb la cua?
2- Quin és el gat que té més força que qualsevol gos?
3- La Marta i la Judit són germanes. La Marta té dues nebodes que no són nebodes de la Judit. Com pot ser això?
4- Quins valors corresponen a A, B, C i D perquè aquesta multiplicació sigui correcta?
A B
x C D
——-
A B D
Salut i cervell!
Llisquem per Vallparadís!
Després d’unes setmanes entrenant a lliscar a la classe d’educació física, dimecres vam anar al Parc de Vallparadís a posar en pràctica tot el que havíem après en un espai més gran, més lliure. Realment ens ho vam passar tots molt bé! Aquí teniu la mostra:
Llisquem per Vallparadís on PhotoPeach



