CUCS DE FIBONACCI

Bon dia mascaretes xerraires,

aquesta setmana ens han presentat un nou repte de matemàtiques; ELS CUCS DE FIBONACCI.

Per practicar aquest cap de setmana us deixo uns cucs que estan incomplerts, a veure si sou capaços i capaces d’esbrinar-ho.

Recordeu que el dilluns vinent farem una feina relacionada amb aquest contingut, per tant seria molt adient que practiquéssiu.

Si feu click en la imatge, entrareu en una pàgina web en la qual hi ha  explicacions que us poden ajudar a entendre-ho millor:

PuntMat: Tasques riques i Fibonacci

ÀNIMS AMB EL REPTE!

Què vol dir SAGRAT?

Ei famílies com esteu?

Nosaltres aquestes setmanes hem estat estudiant el significat de sagrat. La Clara, la mestra de religió, ens ha  dit que un objecte SAGRAT és aquell que  per una persona o una cultura  té un significat molt important.

Ella ens ha  dit que el seu objecte sagrat és la Bíblia. Ens ha explicat que la Bíblia és un llibre escrit 100 anys més tard per diferent gent, de diferents llocs. El que explica no va ser exactament. No és un llibre històric. Expliquen fets importants a la seva manera, amb un fons.

Nosaltres també hem explicat quins objectes són els més importants per nosaltres. Molts dels nostres objectes sagrats són records de quan érem petits i petites o  regals o detalls de persones que estimem molt.

MEETING POLÍTIC

Hola Famílies de les Mascaretes xerraires,

aquest post va adreçat a vosaltres, ja que us hem de dir que us vau perdre el millor MEETING POLÍTIC que hi ha hagut en aquesta escola. Va ser molt interessant com cada grup polític exposava el seu discurs sobre per què la seva porta havia de ser la guanyadora.

Per fer el meeting polític hem treballat els logos; ja que cada equip tenia un logo, hem treballat el discurs i hem estat treballant com s’ha de fer una bona presentació oral.

Un cop cada grup polític va exposar el seu discurs vam fer les eleccions. Van ser super intrigants. I…. després de comptar totes les votacions el disseny de la porta guanyadora va ser les del grup….LES MINI ARCOÍRIS!!

Aquest és el disseny guanyador.

Així i tot, després vam parlar sobre quins petits canvis podíem fer per tal que la porta ens representes a tots i totes.

Si voleu saber com queda la porta…. estigueu atents i atentes a les següents publicacions 🙂

DISSENYEM LA NOSTRA PORTA

Ei Mascaretes com esteu?

Aquesta setmana hem treballat molt! Per grups hem dissenyat com ens agradaria que fos la nostra porta.

Hem tingut en compte que els dissenys de la porta ens representi a tota la classe. A més, com hem treballat en grup hem après a respectar les opinions dels companys i companyes i hem hagut de consensuar les nostres idees, i ens hem adonat que quan treballem junts sorgeixen idees MOLT XULES!

Si feu clic en la imatge, podreu veure com de bé treballem 🙂

EMPRENEDORIA: entrada 5; TREBALL EN GRUP VS TREBALL EN EQUIP | Crazy Mofos

Aprenem jugant

Bona tarda famílies de les mascaretes xerraires,

aquesta setmana hem estat aprenent a fer sumes i restes a partir de la deducció. Hem practicat el càlcul mental, per tal de ser més àgils a l’hora de fer aquestes operacions.

Per practicar, hem manipulat material que ens ha permès entendre molt millor com sabia de fer.

Si feu clic a la imatge, podreu veure més fotografies!

Aprenent amb les mans

REPTE

Si 200+350 =550

Quant serà…?

220+350=

500+350=

Presentació del lema

Bon dia famílies,

el passat Divendres vam fer la presentació del lema d’aquest curs 2020-2021.

El lema és: CUIDA LA VIDA, POSA-LI COR. El nostre nou personatge, Pietro L’amore, és un noi molt inquiet que sempre fa les coses amb amor i sempre li posa molt de cor.

Nosaltres vam estar pensant a què li volíem posar cor i… rumiant, rumiant, vam decidir que aquest curs li posaríem cor a la família, a l’escola i a la vida, ja que nosaltres volem cuidar als que més estimem, ens ho volem super bé a l’escola i aprendre molt i volem cuidar la nostra vida.

Us deixem el vídeo, tan divertit, on podreu conèixer al nou personatge i on podreu entendre la importància del nou lema.

I vosaltres famílies, a què li posareu cor?

BENVINGUTS I BENVINGUDES

Bon dia famílies,

com esteu?

Nosaltres tenim una molt bona notícia que donar-vos… ja tenim nom de la classe. SOM LA CLASSE DE LES “MASCARETES XERRAIRES”

Aquest curs, tot i ser diferent, estem molt emocionats i  contents de poder tornar a l’escola i veure als nostres companys i companyes. A més a més, hem vingut amb moltes ganes d’aprendre i d’investigar, com bons investigadors i investigadores que som.

Les MASCARETES XERRAIRES estem preparats i preparades per les mil i una aventures que ens esperen!

SOM-HI!!