PRESÈNCIA SOCIAL DE LES SALESIANES AL NOSTRE BARRI.
Les germanes salesianes de Terrassa, a través del seu centre “EL VIVER” estan repartint aquests dies un munt de racions de dinar a col·lectius molt afectats pel Corona-virus.
Hi col.laboren les Salesianes i membres de la nostra comunitat educativa de manera voluntària.
LAS SÍLABAS.
Buenos días.
¡Hoy es jueves!! Qué rápida pasa la semana. Como ya sabéis, cada jueves trabajamos lengua castellana. Pues hoy hemos pensado una actividad que ya trabajamos en catalán y que nos comentasteis que os gustó.
¿Recordáis cuando contamos sílabas? CADA GOLPE DE VOZ QUE PUEDO REPRESENTAR CON UNA PALMADA, ES UNA SÍLABA. ES DECIR, LAS PARTES EN LAS QUE SE PUEDE SEPARAR UNA PALABRA.
Para ir empezando, os proponemos:
Una vez que hayáis practicado es hora de ponernos manos a la obra para realizar estas actividades.
ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD Y si aún os cuesta un poco, os proponemos estas otras actividades.
ACTIVITAT 1 ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
- ¿QUÉ TRABAJAMOS?
- Identificar la sílaba como cada una de las divisiones fonológicas en las que se divide una palabra.
- Reconocer y clasificar las palabras teniendo en cuenta el acento.
- Pronunciar correctamente las palabras que se usan diariamente.
LA FESTA DE MAIN
Avui estem de festa!
És el dia de Maria Mazzarel·lo, Main. En el seu poble, Mornese, va fundar la primera escola de les Salesianes.
No podrem celebrar-ho junts a la nostra escola però des de casa sí. Hem de fer que sigui un dia especial i per això us posem aquest vídeo perquè ja de bon matí estigueu ben animats.
AVUI TOCA MÚSICA!

Bon dia nens i nenes de 1r!!
Us deixo dues propostes musicals que podeu fer aquests dies a casa. Espero que us agradin!
RECORDEU QUE PODEU SEGUIR PRACTICANT I ENVIAR-ME LA PROPOSTA 1.
PROPOSTA 1: JOC DE MANS
L’objectiu d’aquesta proposta és interpretar composicions sonores i corporals senzilles utilitzant les mans.
Podeu escollir un dels següents jocs de mans:
https://www.youtube.com/watch?v=UQ34zIP3gsE
https://www.youtube.com/watch?v=UkFs5glUMjw&list=PLbN-pWQBg0zwz-KJthm_3rsRnT78w5_dx&index=5
1. De quin compositor és la música que sona al fragment? El coneixies?
2. Creus que la música i les imatges tenen alguna relació? Quina?
3. Quins instruments interpreten aquesta peça?
4. T’ha agradat la peça musical?
5. Quin sentiment et transment (alegria, tristesa, por…)?
L’entrega es farà via e-mail. M’heu d’entregar les respostes de l’audició. Pot ser format word, powerpoint, foto.Com vosaltres us vagi millor.
DATA D’ENTREGA: 20 de Maig.
Per entregar les activitats i demanar-me qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org
Una abraçada molt forta!!
Mar
AVUI PENSAREM MOLT!
Bon dia, nens i nenes.
Recordeu quan a l’escola treballàvem els problemes? Els llegíem a poc a poc, pensàvem el que deien i la pregunta que ens feien. També havíem de saber si per fer-lo bé, necessitàvem fer una suma o una resta.
Començarem fent els problemes de les activitats. Per fer-los correctament hem de seguir aquests passos:
-LLEGIM A POC A POC.
-PENSEM EL QUÈ ENS DIUEN.
-I ARA PENSEM SI HEM DE SUMAR O RESTAR PERQUÈ LA RESPOSTA SIGUI CORRECTA.
Ja sabem que sumar és…….AJUNTAR, AGAFAR, COMPRAR, POSAR,…
I la resta és…… TREURE, PERDRE, DONAR,…
Després tenim una activitat molt interessant per pensar molt.
ARA TOCA FER LA FEINA
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Els que creieu que us costa una mica fer problemes, podeu fer aquestes feines que són més senzilles i us anirà més bé per fer-les.
ACTIVITAT ATENCIÓ A LA DIVERSITAT 1
ACTIVITAT ATENCIÓ A LA DIVERSITAT 2
Ara pensarem una mica mentre ens divertim. Des de la pàgina de “innovamat” ens proposen fer aquesta activitat.

QUÈ TREBALLAREM?
– La resolució de problemes. – – La suma. – – La resta.
COM HO FAREM?
-Realitzant uns problemes on s’ha d’utilitzar la suma o la resta.
QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE?
– La utilització de la suma o la resta per resoldre diferents problemes
– L’autonomia de treballar.
– La concentració per realitzar bé la feina.
LA NOSTRA COMUNITAT DE LES SALESIANES
En aquests moments excepcionals la Comunitat de Salesianes i els seus col·laboradors han portat a terme una tasca excepcional.
SINGULAR I PLURAL
Bon dia, nens i nenes. Com esteu?
Avui treballarem el singular i el plural de les paraules i també un joc d’endevinalles.
QUÈ FAREM?
-La primera activitat que us proposem que llegiu una petita explicació i després heu d’escriure el plural d’unes paraules.
-També trobareu l’enllaç per fer un joc d’endevinalles.
QUÈ TREBALLAREM?
– El singular i el plural de les paraules.
– Lectura i comprensió d’un text.
– La comprensió lectora o oral d’una endevinalla.
JOC D’ENDEVINALLES.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Pels nens i nenes que encara us costa una mica llegir i escriure, fareu la mateixa feina però amb menys paraules.
JOC D’ENDEVINALLES
AQUESTA SETMANA ÉS LA FESTA DE MAIN.
Bon dilluns!
Aquesta setmana estem de sort perquè el dimecres celebrem la festa de Maria Mazzarel·lo, MAIN, una dona que va voler ajudar a les nenes del seu poble que volien aprendre moltes coses i no tenien a ningú que els hi ensenyés.
Main i les seves amigues, van encarregar-se que aquestes nenes tinguessin una escola com la nostra. Un dia va arribar a Mornese, el seu poble, dom Bosco que havia sentit a parlar del que estava fent Maria Mazarel·lo i es van fer molt amics.
Així va començar la gran obra de Maria Mazzarel·lo. Ara hi ha moltes escoles de les Salesianes, arreu del món.
Durant aquests dies anirem coneixent una mica més a Main perquè explicarem moltes coses d’ella. Avui tenim un vídeo amb uns personatges que ens expliquen coses d’ella.
FEM EXPERIMENTS!
Bon dia, nens i nenes!
Avui l’experiment que farem espero que us agradi perquè haureu de treballar amb aigua.
Us recordo el que dèiem la setmana passada:
- El més important és que mireu de fer sòls tot el que us proposo i si no podeu fer alguna cosa, podeu demanar ajuda a la família.
- Les coses que pensem i que hem d’escriure abans de realitzar l’experiment també ho heu de fer sòls i després mirar si coincideix amb el què ha passat.
- Perquè ens surti tot el que hem de fer, hem d’estar tranquils i fer les coses a poc a poc. Pensant el que proposa l’experiment, seguint els passos que ens indiquen per poder fer-lo bé.
QUÈ TREBALLAREM? -Qüestionar-se coses.
– Anticipar respostes.
– L’autonomia personal per fer els experiments.
– Manipular i experimentar amb diferents materials i objectes.
– El pes, la forma i el material .
COM HO FAREM? -Seguint les instruccions de l’activitat.
-Preparant el material que necessitem.
-Manipulant correctament el material.
-Realitzant els passos que ens indica l’explicació per poder realitzar l’experiment.
-Pensant el què ha passat amb el que hem fet.
-Contestant les preguntes que ens fan.
-Fent fotos dels diferents passos de l’experiment (optatiu).
QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE? -L’atenció quan realitzem l’experiment.
-L’autonomia que tenim quan realitzem els diferents passos que ens indica l’activitat.
-Si sabem fer l’activitat proposada.
– Si ens adonem de que en la flotació dels cossos hi incideixen diverses variables, pes, forma, material o és ple o buit per dins.
Aquesta activitat la podem fer al llarg de la setmana quan puguem estar a la cuina tranquil·lament perquè allà ens anirà millor per fer tot el que se’ns demana.
ATENCIÓ DIVERSITAT
Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil escriure el què demana l’activitat que només facin l’experiment.
QUAN HAGEU FET L’EXPERIMENT PODEU ESCOLTAR L’AUDIO QUE EXPLICA EL QUE HA PASSAT.
https://drive.google.com/file/d/1SB9WLduzSnd5VVxUaelK6L9sEtCg90d_/view?usp=sharing




