LES HORES

Bon dia, nens i nenes!

Avui tornarem a treballar el rellotge i les hores.

Per mesurar el temps fem servir les hores, els minuts i els segons.

Després practicarem comptar de 5 en 5 i de 10 en 10 amb jocs.

 

COM HO FAREM?

  • Mirant uns vídeos: la història del rellotge, l’hora en punt i un altre de mitja hora més tard.
  • Fent l’activitat proposada per practicar el què hem vist i escoltat en els vídeos.
  • Realitzant els jocs proposats.

MIRAR ELS VÍDEOS:  Mirar i escoltar els vídeos que ens expliquen la història del rellotge, les seves parts, què vol dir les hores en punt i mitja hora més tard.

HISTÒRIA DEL RELLOTGE

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/la-historia-del-rellotge/video/5605774/

LES HORES EN PUNT

https://youtu.be/eU1Ks4YEXGw

MITJA HORA MÉS TARD

https://www.youtube.com/watch?v=YxR-UDOqutI

 

Ara treballarem les hores.

1 ACTIVITAT 1

 ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil entendre el rellotge poden fer l’activitat específica d’atenció a la diversitat.

ACT ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

QUÈ TREBALLAREM?

  • El rellotge. Les seves parts i la seva funció.
  • Les hores en punt.
  • Mitja hora més tard.
  • Comptar de 5 en 5.
  • Comptar de 10 en 10.

 

I ara comptem jugant!

SUMEM DE 5 EN 5 : 5,10,15,20,25…

https://es.ixl.com/math/1-primaria/contar-de-cinco-en-cinco

 

SUMEM DE 10 EN 10: 10,20,30,40…

https://es.ixl.com/math/1-primaria/contar-de-diez-en-diez

#stayathome ENGLISH WEEK, WEDNESDAY

 

Gooooooood Morning!!!!

 

TONGUE TWISTER

Tongue to the left,

now to the right,

twist it around,

Oh what a mess!

Follow Lucy but don’t go crazy or her tongue twister will give you a blister.

 

AVUI UN EMBARBUSSAMENT!!

Llengua per aquí llengua per allà….

A veure si sou capaços de seguir a la Lucy i no us lieu al fer-ho!! Som-hi!

 

She sells seashells

 

She sells seashells by the seashore!

 

 

Here is a video to help you practice:

Or you may prefer to see this girl practice saying it!

 

>> THE CHALLENGE!

I challenge you to say this tongue twister!

Here, watch me do it:

Come on! Show us how well you can do this tongue twister. Send us a video

and let’s see who can do it best!!

 

Si ets valent/a i has aconseguit fer el TONGUE TWISTER i vols compartir-lo el pots enviar a la  següent adreça:

ana.martinezro@salesianas.org

 

HAVE A NICE DAY!

AVUI TOCA MÚSICA

 

Bon dia nens i nenes de 1r,

Aquesta setmana us proposo dues activitats musicals per fer a casa. Espero que us agradin molt!

PROPOSTA 1: LES NOTES MUSICALS
L’objectiu de l’activitat és conèixer les notes musicals i la seva col·locació al pentagrama
3 notes (MI, SOL, LA)
4 notes ( MI, FA. SOL, LA)
Data d’entrega: 3 de Juny
Podeu enviar-me una foto del resultat que heu obtingut.
RECORDEU QUE PODEU ENVIAR-ME LA SEGÜENT PROPOSTA:

PROPOSTA 2: MÈTODE KODALY

El mètode Kodaly és un sistema educatiu musical. S’utilitza un símbol amb les mans per representar cada una de les notes musicals. 
L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer cada un del símbols que s’utilitza per representar les notes.
Vídeo notes musicals + cançons

https://www.preschoolprodigies.com Check out the Prodigies Music Curriculum! Sing and sign your way to a musical ear with the Curwen (Solfege) hand signs! This video features 5 popular nursery rhymes arranged in colorful and easy to read Solfege! The Solfege hand signs are great because you don’t need an instrument AND because even babies can …
www.youtube.com
L’entrega es farà via e-mail. Heu d’enviar-me un vídeo fent les notes musicals amb el mètode Kodaly. 

DATA D’ENTREGA: 31 de Maig

Per qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org

També podeu enviar-me fotos i vídeos de les activitats.

 Una abraçada molt forta!!

Mar

#stayathome ENGLISH WEEK TUESDAY

GOOD MORNING! Boys and girls!

 

IT’S RIDDLE TIME!

Do you need a little break with some fun riddles?

Take a look at our riddle

but pay attention…

A difficult riddle will challenge you!

Good luck!

Avui una endevinalla!!

A veure si ets capaç d’endevinar-la….

Et reptem a fer-ho!

Bona sort!

RIDDLE 1:

What is full of holes but still holds water?

 

RIDDLE 2:

What has a face and two hands but no arms or legs?

 

Si has trobat la resposta i vols enviar la solució pots fer-ho a la següent adreça:

ana.martinezro@salesianas.org

 

HAVE A NICE DAY!

IMAGINEM UNA HISTÒRIA

 

Bon dia, nens i nenes!

Avui treballarem la imaginació perquè haureu d’escriure, després de mirar una seqüència de dibuixos, una història. Després podeu jugar a una activitat de ordenar les paraules d’unes frases.

COM HO FAREM?

  • Mirant una seqüència de 3 imatges i imaginant quina història passa en els dibuixos.
  • Redactant el què vosaltres penseu que està passant.
  • Recordant normes d’ortografia (Majúscula a inici frase/punt a final de frase).

4.- ACTIVITAT 1

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT 

Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil escriure el text que demana l’ACTIVITAT 1, poden fer l’activitat específica d’atenció a la diversitat.

4.- ACTIVITAT ATENCIÓ DIVERSITAT

Després de fer l’activitat proposada podem treballar ordenant frases amb el següent joc.

https://clic.xtec.cat/projects/lectures/jclic.js/index.html

QUÈ TREBALLAREM?

  • Escriure textos de diferents tipologies a partir de models o de creació pròpia.
  • Mostrar coneixement de l’ortografia base i de les normes ortogràfiques més bàsiques.

RELIGIÓ

Hola nens i nenes.

Mireu el vídeo següent:

                 El arca de Noé

https://www.youtube.com/watch?v=O2i2v3OyvEE

 

Després de veure el vídeo, representeu en un dibuix què és el que més us agrada de la història de El Arca de Noé i expliqueu per què us ha agradat a través d’un vídeo. 

 

En cas de fer les respostes escrites, feu una foto, escanegeu el full o responeu en aquest mateix document. Recordeu posar nom, cognom i curs a l’assumpte del correu per a fer-ho més fàcil. Us deixo el meu correu olga.mesa@salesianas.org per a fer l’entrega i per a qualsevol dubte. Moltes gràcies i gaudiu.

#stayathome ENGLISH WEEK MONDAY

 

 

Good morning everyone!!!

BENVINGUTS A L’ENGLISH WEEK!!

Aquest any, viurem la setmana una mica diferent! Viurem la setmana d’anglès confinada!

Cada dia us proposarem una activitat en anglès diferent:

-un ball

-una endevinalla

-un embarbussament

-una recepta

-una història

Totes aquestes propostes les trobareu cada matí al bloc de la vostra classe. Heu de saber que les activitats són totalment VOLUNTÀRIES i SENSE RETORN!

De totes maneres,  si voleu compartir algun vídeo o activitat de les que feu ho podeu enviar tot en aquest email: ana.martinezro@gmail.com

Desitgem que gaudiu d’aquesta English Week!

Una abraçada a tots i totes!!!

 

SHAKE YOUR BODY! 

Are you ready to dance?

We will love to see your best moves.

Follow step by step the choreography!

You’re a great dancer … prove it!

 

MOU EL COS!

Estàs preparat per ballar?

Ens encantarà veure’t com ho fas. Intenta seguir la coreografia! Ets un gran ballarí/na … Prova-ho!!

https://www.youtube.com/watch?v=72BTJMMaeNg

Step by step

https://www.youtube.com/watch?v=bE9sjXvo3VY

Si vols compartir els teus balls pots enviar-ho a la següent adreça:

ana.martinezro@salesianas.org

HAVE A NICE DAY!

FEM EXPERIMENTS

Bon dia, nens i nenes!

Avui l’experiment que farem no el podem fer en un dia, haurem d’observar durant 5 dies el que passa. Veureu que curiós!!!

Us recordo el que sempre diem:

  • El més important és que mireu de fer sòls tot el que us proposo i si no podeu fer alguna cosa, demaneu ajuda a la família.
  • Les coses que penseu i que heu d’escriure abans de realitzar l’experiment també ho heu de fer sòls i després mirar si coincideix amb el que passa.
  • Perquè us surti tot el que heu de fer, heu d’estar tranquils i fer les coses a poc a poc. Pensant el que proposa  l’experiment, seguint els passos que ens indiquen per poder fer-lo bé.

 

 

QUÈ TREBALLAREM?                                                                                                                                     -Qüestionar-se coses.

– Anticipar respostes.

– L’autonomia personal per fer els experiments..

-L’observació durant un període de temps d’un material (ou  + vinagre) perquè no es pot veure el resultat de l’experiment al moment sinó que hem d’esperar uns dies.

-Els canvis que es produeixen en un ou que està submergit en vinagre.

COM HO FAREM?                                                                                                                                                     -Seguint les instruccions de l’activitat.

-Preparant el material que necessitem.

-Manipulant correctament el material.

-Realitzant els passos que ens indica l’explicació per poder realitzar l’experiment.

-Escrivint pas per pas, durant 5 dies,  del que passa en l’experiment.

-Pensant el què ha passat i fent la comparació amb el que abans de fer l’experiment havíem dit què passaria.

QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE?                                                                                                                                                                 -L’atenció quan realitzem l’experiment.

-L’autonomia que tenim quan realitzem els diferents passos que ens indica l’activitat.

-Si sabem fer l’activitat proposada.

-Si ens adonem que cada dia que passa l’ou dins del vinagre, canvia.

Aquesta activitat la podem fer a la cuina i deixar el got en un lloc on ningú el toqui i cada dia fem l’observació dels canvis i anem apuntant el que veiem.

ATENCIÓ DIVERSITAT                                                                                                                       

Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil escriure el què demana l’activitat, poden demanar ajuda a la família per posar en el full el que han d’escriure.

EXPERIMENT 4

LA PRÒXIMA SETMANA US EXPLICARÉ EL QUE HA PASSAT AL LLARG DELS 5 DIES QUE L’OU HA ESTAT DINS DEL GOT AMB VINAGRE. A VEURE SI COINCIDEIX EL QUE HEU ESCRIT AMB EL QUE US DIRÉ.

I’TS ENGLISH TIME

Hello boys and girls! It’s Monday, it’s English time!!!

Good morning! How are you? Today you have to play…KAHOOT!

El Kahoot és sobre el vocabulari del menjar que estem treballant.

Com ho fareu?

– No us heu de descarregar res, el que heu de fer és clicar als enllaços i jugar. Us deixo el link de cada kahoot i el game pin (pels que juguen des del mòbil).

– Posar el nickname. Ha de ser el vostre nom real perquè jo sàpiga qui ho ha fet. Poseu el nom i el cognom perquè ho feu els dos primers.

– Teniu fins divendres a les 12h per jugar. Només hi podeu jugar una vegada a cada kahoot. Un cop heu acabat les preguntes ja heu acabat la feina.

– Quan ho acabeu de fer, jo rebre al meu correu les respostes enviades, vosaltres no heu d’enviar-me res més.

– El divendres quan s’hagi acabat prendre nota de quins alumnes han fet les preguntes i el proper dilluns us diré qui son els tres guanyadors del challenge!!!

– Es tracta que penseu bé les respostes, no cal que aneu de pressa. Concentreu-vos i penseu.

Are you ready? Yes? So…go!!!

 

Dinner time link: https://kahoot.it/challenge/09969085?challenge-id=6e8835eb-4140-482e-af9b-cb96a7d6cd2a_1589958131899

Game PIN09969085

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:  

• Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb una finalitat específica.

• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar respecte per totes.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: realizar la mateixa tasca amb el temps necessari.

Data d’entrega: 2 de juny.

Comentaris i dubtes: merce.trave@salesianas.org