ELS SENTIMENTS I LES EMOCIONS.

 

Hola nens i nenes

Us proposem les següents activitats. Esperem que us agradin i apreneu moltíssim!

  • Què farem?

En la sessió d’avui, dimarts 5 de maig, treballarem l’expressió dels sentiments i les emocions.

  • Com ho farem?

Busqueu un objecte que trobeu per casa vostra. Aquest objecte us servirà per a expressar com us sentiu aquests dies que esteu passant a casa i com us sentiu si ja heu sortit al carrer. L’objecte pot ser qualsevol cosa, un peluix, una pilota, una planta, joguines, etc.

Per tal de fer arribar la resposta podeu gravar un vídeo explicant-ho o bé dibuixar l’objecte amb una frase o més, les que vulgueu, que expressi com us sentiu.

  • Què valorarem?
  • L’expressió de sentiments a través dels objectes quotidians.

 

En cas de fer les respostes escrites, feu una foto, escanegeu el full o responeu en aquest mateix document. Recordeu posar nom, cognom i curs a l’assumpte del correu per a fer-ho més fàcil. Us deixo el meu correu olga.mesa@salesianas.org per a fer l’entrega i per a qualsevol dubte. Moltes gràcies i gaudiu!

FEM EXPERIMENTS!

 

Bon dia, nens i nenes de la classe dels llops, com esteu?

Els dilluns toca projecte i l’altra setmana ja vam dir que aquests dies estudiaríem  el front dels experiments.

D’aquest front tenim una pregunta:

  • Qui es va inventar els experiments científics?

La Iria ja ha contestat la pregunta. Algú més ho sap? M’ho podeu dir pel correu.

Avui us porto un nou experiment per poder-lo fer a casa.

El més important és que mireu de fer sòls tot el que us proposo i si no podeu fer alguna cosa, podeu demanar ajuda a la família.

Perquè ens surti tot el que hem de fer, hem d’estar tranquils i fer les coses a poc a poc. Pensant el que  proposa  l’experiment, seguint els passos que ens indiquen per poder fer-lo bé. Que us ho passeu molt bé gaudint d’aquesta activitat.

QUÈ TREBALLAREM?                                                                                                                                              -Qüestionar-se coses.

– Anticipar respostes.

– L’autonomia personal per fer els experiments.

– Els líquids.

COM HO FAREM?                                                                                                                                                          -Seguint les instruccions de l’activitat.

-Preparant el material que necessitem.

-Manipulant correctament el material.

-Realitzant els passos que ens indica l’explicació per poder realitzar l’experiment.

-Pensant el què ha passat amb el que hem fet.

-Fent fotos dels diferents passos de l’experiment (optatiu).

QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE?                                                                                                                   -L’atenció quan realitzem l’experiment.

-L’autonomia que tenim quan realitzem els diferents passos que ens indica l’activitat.

-Si sabem fer l’activitat proposada.

  • Aquesta activitat la podem fer al llarg de la setmana quan puguem estar a la cuina tranquil·lament perquè allà ens anirà millor per fer tot el que se’ns demana.

ATENCIÓ DIVERSITAT                                                                                                                                          Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil escriure el què demana l’activitat que només facin l’experiment.

EXPERIMENT 2

QUAN HAGEU FET L’EXPERIMENT PODEU ESCOLTAR L’AUDIO QUE EXPLICA EL QUE HA PASSAT.

https://drive.google.com/file/d/1ks0EzUK1BSPbPBMuNWaRsjNH5boVVZLL/view?usp=sharing

IT`S ENGLISH TIME

Monday 4th May

Hello children? How are you?

Què s’ha de fer:

  1. Watch the vídeo, mireu el vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=4qbRP29MXRw
  2. Entreu en aquest link: https://www.liveworksheets.com/c?a=s&g=year%201&s=English&t=1z3v27j4tu&l=ks&i=fofcx&r=vp

Escolteu (per escoltar ens posem a sobre del quadrat) i marqueu el que escolteu. Quan acabeu cliqueu a FINISH i poseu el vostre nom. Automàticament ho rebré al meu mail.

CRITERIS D’AVALUACIÓ: 

•   Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no visual més treballades a l’aula.

•   Captar informació rellevant d’un missatge oral.

  • Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb una finalitat específica.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: mirar i escoltar el vídeo.  Fer la fitxa que hi ha a continuació.

Data d’entrega: divendres 8 de maig

Per qualsevol dubte: merce.trave@salesianas.org

 

LES NOSTRES INVESTIGACIONS

La setmana passada vàrem començar el nou front d’investigació d’aquest trimestre, “Els experiments”.

Avui veurem quins altres temes vàreu proposar per investigar.

Com podeu veure hi ha temes molt diversos per triar i tots molt interessants. Moltes de les preguntes es poden agrupar en un tema comú, els animals. Teniu moltes inquietuds cap aquest tema. Això ja ho sabíem perquè quan vàrem triar el nom de la nostra classe ja va sortir el nom d’un animal, els llops. Aquest curs hem estat més de tres mesos investigant coses dels animals, concretament dels llops i dels dofins (segon tema que va sortir més votat).  Ara ens podem centrar amb el front que dos companys vostres han triat, l’Edgar i el Pol, els experiments.

ALUMNES FRONTS D’INVESTIGACIÓ
ANDER ELS ROBOTS.
HAFSA
SOHAIB
GRACE
NUNO COM ES FA DURA, AMB EL SOL, LA CLOSCA DE LA TORTUGA?
POL QUI ES VA INVENTAR ELS EXPERIMENTS CIENTÍFICS?
DALIA ELS CAVALLS.
VÍCTOR C
XAVI ELS POLICIES.
ALEIX QUÈ MENGEN ELS ANIMALS?
YAHYA
IRENE
EMMA ELS MINERALS.
LUJÁN ELS DINOSAURES.
JORDI
VÍCTOR O COM ES FAN LES JOGUINES?
EDGAR ELS EXPERIMENTS.
MARIONA EL FERRO.
ANDREI
MARC COM ES FAN ELS DIBUIXOS ANIMATS?
BRU – COM ÉS QUE L’ORNITORINC ÉS UN MAMÍFER I PON OUS?

– PER QUÈ ELS ANIMALS NO S’INFECTEN PEL CORONA-VIRUS?

– INVESTIGAR “L’ALIGOT LLOP” (OCELL QUE CAÇA EN MANADA COM ELS LLOPS).

IRIA
MARTA – D’ON SURTEN LES LLAVORS DE LES PLANTES?

– COM ÉS QUE ALGUNES PERSONES, AMB EL SOL, ELS ULLS ELS HI CANVIEN DE COLOR?  EL SEU GERMÀ TÉ ELS ULLS BLAUS I ELLA DIU QUE A L’ESTIU ES TORNEN MÉS VERDS.

– ELS DINOSAURES.

CLIQUEU LA IMATGE PER VEURE LES FOTOS

TREBALLEM MATES

 

Bon dia nens i nenes! Avui com cada dimecres ens convertim en uns experts matemàtics.

Farem un passeig pel món de les restes i també recordarem la numeració del 0 al 100 amb unes activitats que us hem preparat que esperem que us agradin molt.

Recordeu que les feines heu de procurar fer-les sols. Sobretot aquestes que ja les hem anat treballant.

Què treballarem? 

  • Desenvolupar agilitat en el càlcul mental.
  • Utilitzar els algorismes de la resta.

ACTIVITATS

1.- La primera proposta  és un dòmino de restes.                                                                                          Com es juga?                                                                                                                                                                 Retallem les peces.                                                                                                                                                     -Hem de fer coincidir l’extrem de cada peça del dòmino amb el resultat que dóna la resta de l’altra peça.

DOMINO RESTES

2.-La segona proposta és una fitxa de restes per anar repassant.

RESTES 1

3.-La tercera es tracta d’omplir la taula de numeració del 0 al 100.                                                     RECORDEU: Heu d’escriure les desenes de color vermell i les unitats de color blau.

TAULA 0-100

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Aquí  podem jugar amb el dòmino de restes i farem una fitxa per anar repassant.

RESTES ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Esperem que us ho passeu bé treballant amb els números!

AVUI TOCA MÚSICA!!!

 

Bon dia nens i nenes de 1r!

Aquesta setmana us proposo diferents activitats musicals:  

PROPOSTA 1: EL TIMBRE 

L’objectiu d’aquesta proposta és experimentar i indagar en les possibilitats expressives del so i conèixer una nova qualitat: EL TIMBRE

 Ja hem conegut tres qualitats del so: La intensitat ( fort i fluix)  l’altura ( agut i greu) i la durada ( llarg i curt)  Avui us proposo treballar la quarta i darrera: El timbre.

Mireu el conte sobre aquesta qualitat del so:

https://www.youtube.com/watch?v=K_JsZpKtHdk&list=PLRWVV88ZIxJguqol1R9QgU2vm9ClnOQhx&index=3

Per tant, el timbre és el so que produeix un instrument i que depèn tant del(s) material(s) de què està fet l’instrument i que entren en vibració, com de la manera com fem sonar aquest instrument. Per exemple tindrà un timbre diferent una guitarra que és un instrument de corda que una flauta travessa que és un instrument de vent fusta.
Quins instrument sona? 
Mireu el vídeo i identifiqueu gràcies al timbre quin instrument està sonant:

A short quiz video about musical instruments for kids. Voiced by Hayley Alys Erol.
www.youtube.com

Representació del Timbre 

Finalment feu un dibuix/creació en tres dimensions en el qual quedi representat el timbre. És moment de ser creatius!

 

Exemple: Dibuixar dos instruments ( guitarra/ flauta) ja que cada instrument té un so diferent.  

L’entrega de l’activitat es farà via e-mail. M’heu d’enviar una foto de la representació del timbre .

Data màxima d’entrega: 6 de Maig 

PROPOSTA 2: TO STOP THE TRAIN.

Recordeu que podeu enviar-me la proposta de la setmana passada en la qual us proposo que canteu aquesta cançó: TO STOP THE TRAIN I afegir-hi una petita coreografia.

https://www.youtube.com/watch?v=GWLeWQqtNUA

https://www.youtube.com/watch?v=4zgBMdtXvkc

 

LLETRA:

TO STOP THE TRAIN IN CASES OF EMERGENCY,

PULL DOWN THE CHAIN! PULL DOWN THE CHAIN!

PENALTY FOR IMPROPER USE, FIVE POUNDS!

L’objectiu d’aquesta activitat és realitzar esquemes melòdics i rítmics amb la veu i el cos cantant una cançó en anglès.

 

L’entrega es farà via e-mail. Em podeu enviar un vídeo en el qual canteu la cançó. 

Data maxima d’entrega: 12 de Maig. 

 
Mesures d’atenció a la diversitat: 
Aquells nens i nenes que no els hi agrada cantar o els hi fa vergonya ho poden fer de manera més lúdica. Per exemple, fent forma que toquen un instrument.

Per  entregar les activitats i demanar-me  qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org

Una abraçada molt forta!!

Mar

LES SÍL·LABES

 

Bon dia, avui treballarem el que fèiem a la classe de separar les síl·labes de les paraules.  Ho recordeu?

Sabíem que cada paraula està formada per diferents cops de veu que picàvem amb les mans.

En aquest enllaç trobareu una explicació que us anirà molt bé per entendre l’activitat.

http://www.edu365.cat/primaria/catala/sillabes/index.htm

I en aquest altre enllaç us proposem uns exercicis  per anar practicant.

https://clic.xtec.cat/projects/silabes/jclic.js/index.html

Ara anem a fer :

ACTIVITAT 1

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT                                                                                                                              Després de veure el vídeo que explica com es piquen les paraules i de practicar amb el joc, podeu realitzar.

ACTIVITAT 2

QUÈ TREBALLAREM?                                                                                                                                            –Conèixer l’ús de l’ortografia de base, que comporta separar bé les paraules.                               -La discriminació fonètica de síl·labes i accents en la paraula.

COM HO FAREM?                                                                                                                                                     -Mirarem un vídeo que explica com es pica les síl·labes de les paraules.                                         -Farem uns jocs d’endevinar les síl·labes de les paraules d’un enllaç.                                               -Realitzarem una activitat.

QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE?                                                                                                                   -L’atenció i concentració quan escoltem l’explicació del vídeo.                                                             -L’autonomia que tenen els infants quan realitzem els exercicis on line.                                         -Adornar-se si ha entès l’explicació del vídeo quan realitza l’activitat.                                               -Veure si sabem fer les activitats proposades.

 

EL RESPECTE

 

Hola nens i nenes.

A continuació, us proposem la següent activitat. Esperem que us agradin i apreneu molt!!

  • Què farem?

En la sessió d’avui, dimarts 21 d’abril, treballarem el valor del respecte.

  • Com ho farem?

Us proposem que us inventeu una petita història sobre el respecte i l’expliqueu en un vídeo. La història pot ser inventada o viscuda. Si és més còmode per a vosaltres, podeu dibuixar la història.

Finalment, expliqueu en una frase per què és important el respecte entre nosaltres.

  • Què valorarem?
  • Conèixer el valor del respecte a través de petites històries inventades o viscudes.

 

En cas de fer les respostes escrites, feu una foto, es-canegeu el full o responeu en aquest mateix document. Recordeu posar nom, cognom i curs a l’assumpte del correu per a fer-ho més fàcil. Us deixo el meu correu olga.mesa@salesianas.org per a fer l’entrega i per a qualsevol dubte.

Moltes gràcies i gaudiu.