Bon dilluns nens i nenes!
Avui comencem un nou front d’investigació del projecte. Molts de vosaltres heu dit el tema què us agradaria investigar. Però no els podem estudiar tots. Això també ens passa a l’escola quan en la conversa que tenim, hi ha moltes propostes. Ens hem de decidir per un tema. A classe, com que estem junts podem parlar i posar-nos d’acord per triar-lo. Ara no, estem cadascú a casa seva, però treballarem un dels temes que ha sorgit de més d’un nen.
He pensat que des de casa seria divertit i us agradaria fer el front “ELS EXPERIMENTS”. Perquè podríem ser científics i científiques i amb materials que tindrem a casa, aprendre a realitzar petits experiments.
Haurem d’escoltar i observar amb atenció, pensar, anticipar respostes de què pot passar en els experiments, explicar què ha passat i adquirir nous coneixements.
Si teniu alguna pregunta sobre aquest tema la podeu escriure i enviar-me la pel correu. De moment ja en tenim una:
- Qui es va inventar els experiments científics?
Crec que ens ho passarem molt bé i aprendrem moltes coses aquests dies.
EL MISSATGE SECRET
Per realitzar l’experiment que farem avui, necessitarem l’ajuda del pare o de la mare. En l’experiment escriurem en un full una paraula o un dibuix i no es veurà. Ho farem amb tinta màgica. Trobarem la manera de poder-lo llegir?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Els nens i nenes que no els hi sigui fàcil escriure el què demana l’activitat que només facin l’experiment.
VÍDEO EXPERIMENT

QUÈ FAREM? -Realitzarem un experiment i escriurem abans de fer-lo què pensem que passarà. I després d’haver-lo fet, el que hem après.
COM HO FAREM? –Mirarem un vídeo que explica com fer un experiment. -Realitzarem l’experiment.
QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE? -Aquest treball permet veure l’autonomia que té le nen o nena, en realitzar l’experiment. -Abans de veure el vídeo hem de pensar com podrem llegir el què hem escrit si no es veu. Fer predicció del què passarà. -Si sabem el que hem après fent aquest experiment.
Espero que passeu una bona estona.