Com cada any, coincidint amb l’arribada del bon temps i la proximitat del final de curs, hauríem hagut d’anar de colònies. La COVID-19 no ens ha deixat, però aquesta setmana us proposarem uns reptes de fer unes petites colònies a casa.
Dormir en un sac de dormir o en una cabanya, fer un joc de nit, jocs i cançons… Estigueu atents i atentes que tot s’hi val en aquests dies tan especials!
Esperem que l’any vinent puguin tornar aquestes sortides tan esperades, però, mentrestant, us animem a gaudir molt d’aquesta última setmana amb il·lusió i alegria!
ACAMPEM A CASA!
I per avui dilluns, comencem amb un dels plats principals d’unes colònies: l’hora de dormir!
Sigueu originals, creatius i adapteu-vos als vostres espais de casa per fer una acampada!! Sí sí, anem a dormir de forma diferent. Munteu una tenda a la terrassa (si en teniu, clar), dormiu amb el matalàs al menjador, munteu una cabana, compartiu llit amb germans, utilitzeu el sac de dormir, tingueu el lot al costat,… Vosaltres decidiu! Gaudiu d’una nit diferent i especial!
Bon dia, nois i noies de la comunitat de mitjans. Aquesta és l’última activitat d’aquest trimestre tan excepcional que hem tingut.
Avui a CREART utilitzarem el paper per realitzar figures. Això que farem té un nom, PAPIROFLÈXIA.
La papiroflèxia és l’art de fer figures plegant paper, també es pot anomenar ORIGAMI.
Amb aquesta tècnica treballarem avui la nostra habilitat manual. Per fer-ho hem d’estar molt tranquils i no tenir pressa, hem de plegar el paper amb molta paciència i fer-ho molt bé perquè ens surti la figura que volem realitzar.
QUÈ FAREM?
LA PROPOSTA D’AVUI ÉS FER AMB PAPER UNA FIGURA DE LES PROPOSADES O MÉS D’UNA.
PODEU UTILITZAR PAPER BLANC, DE COLOR O DE REGAL. EL QUE TINGUEU PER CASA.
EN ELS VÍDEOS ES VEU MOLT BÉ EL PROCÉS QUE HEU DE SEGUIR PER ACONSEGUIR LA FIGURA QUE TRIEU. TAMBÉ HI HA UNES PROPOSTES QUE ESTAN EXPLICADES EN ELS PDFS.
PODEU COMENÇAR FENT UNA FIGURA MÉS FÀCIL I DESPRÉS FER-NE UNA DE MÉS COMPLICADA.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
RECOMANEM QUE FEU LES PROPOSTES DEL GRUP PROPOSTES FÀCILS
LES PROPOSTES ESTAN REPARTIDES EN DOS GRUPS SEGONS EL GRAU DE DIFICULTAT QUE PRESENTEN LES FIGURES.
PROPOSTES FÀCILS (ATENCIÓ A LA DIVERSITAT/1R/2N)
VAIXELL DE PAPER FÀCIL
PAPIROFLEXIA ANIMALS
GAT
PORC
GOS
PROPOSTES NO TAN FÀCILS (2N/3R)
PDF VAIXELL DE PAPER NO TAN FÀCIL
MATERIAL
· PAPER BLANC/PAPER DE COLORS/PAPER REGAL
· LLAPIS
· GOMA
· TISORES
· RETOLADORS/PLASTIDECORS
QUÈ TREBALLAREM AVUI?
-Comprendre la proposta.
-Saber-nos concentrar.
-Treballar seguint un model.
-Treballar doblegant paper.
-Respectar l’obra pròpia i la dels altres.
COM HO FAREM?
– Mirant i escoltant vídeos.
– Observant les instruccions dels models.
QUÈ HEM DE TENIR EN COMPTE?
-L’autonomia i l’organització fent la proposta.
-L’atenció i pulcritud amb què treballem.
-La concentració.
-La coordinació “oculo-manual”.
-La destresa manual.
-El resultat final i la seva qualitat.
-La valoració i el respecte per les pròpies produccions i les dels altres.
Enviant una fotografia, al tutor/a, on es vegi el treball que heu realitzat.US DESITJO QUE
GAUDIU D’AQUESTA PROPOSTA I QUE PASSEU UNA BONA ESTONA!!!
Os recuerdo que hoy es la última sesión de castellano…
Hoy vamos a hacer una actividad muy sencilla y divertida.¡ Estar muy atentos!
ACTIVIDAD ORAL
Hace muchos días que no veis a todos vuestros amigos y amigas de clase…Hoy podemos aprovechar el bloc para expresar que harías este verano cuando te encuentres con ellos.
Para realizar esta actividad lo podéis hacer a nivel oral (vídeo)o escrito.
¡Primero escuchar con atención este video !
QUE APRENDEMOS
EXPRESIÓN ORAL
-Elabora un discurso de manera ordenada siguiendo un guión.
-Utilizar un vocabulario básico y adecuado a su edad.
-Interés por expresarse oralmente con pronunciación y entonación adecuadas.
EXPRESIÓN ESCRITA
-Escribir textos sencillos de experiencias propias.
-Redactar con claridad y coherencia.
¡Os recuerdo que el lunes nos vamos a ver en el colegio!
Grup Infantil El Ruc Català – “El Vaixell”. (P) i (C) 2013 Sulftik S.L. Cançó inclosa a l’àlbum “Cançons Infantils Catalanes Vol.1” disponible a: iTunes: https://itunes.apple.com/es/album/can… Amazon: http://www.amazon.es/Can%C3%A7ons-Inf… Subscriu-te al nostre canal i gaudeix de més bona música! https://www.youtube.com/user/KZooMusi…
www.youtube.com
L’entregaes farà via e-mail. Em podeu enviar un vídeo en el qual canteu la cançó.
Data maxima d’entrega: 15 de Juny
Mesures d’atenció a la diversitat:
Aquells nens i nenes que no els hi agrada cantar o els hi fa vergonya ho poden fer de manera més lúdica. Per exemple, fent forma que toquen un instrument.
Per entregar les activitats i demanar-me qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org
Aquesta és la penúltima setmana de curs i ha estat un trimestre diferent i excepcional…
Ja sabeu la raó i el perquè no hem anat a l´escola i ens hem quedat a casa seguint les instruccions que ens donaven…
Ho heu fet tant bé que ara ja podem començar a fer vida normal, però no oblideu de sortir ben protegits!!!
Estic molt contenta de tot el que heu fet ,com ho heu viscut ,com heu treballat i el millor que heu fet és ser com sou, fent cas de tot el que us deien …
Penseu que heu tingut molta sort , sobretot perquè al vostre costat han estat els papes acompanyant-vos en tot moment,donant-vos forces,animant-vos,fent de professors,de papes i moltes coses més!!!
HEU ESTAT TOTS UNS VERITABLES CAMPIONS/ES!!!
A continuació us deixo aquest vídeo on uns nens i nenes ens expliquen com han viscut aquest confinament i quines han estat les seves emocions. Al final del vídeo una doctora ens comenta com cal conviure amb les nostres emocions i que cal fer…
Després de veure el vídeo segur que t´has sentit identificat amb el que deien aquests nens i nenes. Oi que sí?
ACTIVITAT A FER
Després de tots aquests dies de confinament escriu en un full ,com has passat aquests dies ,quines han estat les teves emocions i com ho has viscut amb la teva família que tant aprop han estat .
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
La mateixa activitat es pot fer oralment o escrivint frases senzilles.
QUE APRENEM
-Reconèixer les nostres emocions.
-Aprendre a expressar les nostres emocions.
-Trobar estratègies per tal de trobar-nos millor…
LLENGUA
-Escriure un petit text tenit em compte les normes ortogràfiques treballades.
-Utilització de frases ben estructurades i coherents.
-Fer una bona presentació de les feines ( bon traç de la lletra).
-Expressar-se amb claredat i coherència les nostres experiències personals.
En aquesta última sessió del Projecte Interdisciplinar intentarem contestar a dues preguntes molt interessants que vau fer :
Què és un fòssil?
Com sabem tantes coses de la Prehistòria?
Comencem per la primera pregunta.
Molts de vosaltres sap que és un fòssil, però ho anem a recordar…
La paraula fòssil vol dir: ”el que s’extreu de la terra”. Es podria definir com a qualsevol resta d’ ésser viu o de la seva activitat que queda conservada en les roques.
Aquí teniu un vídeo on la Gea ens explica que és un fòssil i el procés de fossilització.
Com sabem tantes coses de la Prehistòria?
La paleontologia reconstrueix el passat de la vida a la Terra a través dels fòssils. Gràcies a ells, podem fer una radiografia d’espècies que habitaven el planeta fa milions d’anys.
A continuació mireu aquest vídeo on podem observar quina és la feina del paleontòleg ,quins materials utilitza, quines observacions fa etc.
ACTIVITATS A FER
1-Us ha agradat el vídeo de ” Gea y los fósiles”?…A continuació escriviu en un full el que heu après dels fòssils , el procés de fossilització o el que més us ha agradat.
2-FAIG UN FÒSSIL
Avui podeu fer diferents tipus de fòssils amb el material que tingueu a casa ( plastilina, fang o amb farina aigua i sal).
FEM FÒSSILS AMB PASTA DE SAL
Aquesta manualitat és molt senzilla i amb materials que tots tenim a casa.
MATERIAL
Necessitarem:
2 tasses de farina
1 tassa de sal fina
1 tassa d’aigua
Dinosaures, insectes i altres animals de plàstic o fulles d’arbre, petxines, etc.
ELABORACIÓ
En un bol barrejarem la farina i la sal. Tot seguit anirem afegint l’aigua a poc a poc mentre barregem amb les mans fins que obtinguem una massa flexible.
En el cas que la massa final se’ns enganxi a les mans, hi afegirem una mica més de farina, si pel contrari, la massa es trenca, hi afegirem més aigua.
Separarem la massa en boletes i les aixafarem perquè quedin de forma irregular. Tot seguit hi estamparem la figura que hàgem escollit fins que trobem la que més ens agrada o li donarem forma d’os.
Si volem donar-li un toc més autèntic podem embrutar-ho una mica amb terra d’alguna planta que tinguem per casa.
Ho deixarem assecar a l’aire lliure (tarda uns 2 dies).
Cliqueu la imatge i en aquesta pàgina de Pinterest trobareu diferents exemples de fòssils…
QUE APRENEM
– Introducció al món de la paleontologia.
– El fòssil. El procés de fossilització.
-Els fòssils i la seva formació.
-El treball del paleontòleg.
-Eines del paleontòleg.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
En aquesta sessió podeu fer totes les activitats proposades.
ATENCIÓ PINGÜINS!
Amb aquesta sessió donem per tancat el nostre Projecte Interdisciplinar.Segur que amb totes les activitats realitzades heu gaudit molt i sobretot heu après molt!
Qui li agradi molt el tema de la paleontologia i vulgui saber més coses, us proposo fer una sortida a Hostalets de Pierola, a l’Anoia on trobareu jaciments de conservació excepcional on podreu descobrir esquelets, ossos, ous, mamífers i fins i tot, petjades de dinosaures!
Una altra possible sortida és anar a visitar ( quan es pugui) l´Institut català de Paleontologia Miquel Crusafont de Sabadell.
• Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no visual més treballades a l’aula.
• Captar informació rellevant d’un missatge oral.
• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar respecte per totes.