Bon dia pingüins!!!
Continuem aquest front d´investigació tant interessant de La Prehistòria.
Avui investigarem i contestarem les següents preguntes :
1-Com va evolucionar l´home?
Mireu aquest interessant vídeo que ens presenta l´evolució dels homínids…
Els éssers humans som el resultat d’un llarg procés evolutiu que rep el nom d´hominització que va suposar:
- Bipedisme: poder caminar sobre els dos peus, això va permetre ampliar el camp de visió i poder alliberar les mans.
- L’augment del cervell va permetre desenvolupar el pensament i el llenguatge .
Aquesta evolució va ser molt lenta, fa més de 5.000.000 d’anys, i neix a zones de l’Africà oriental per anar-se expandint per tot el continent africà i després cap a a Europa i Àsia.
2-On vivien els homes prehistòrics?
3-Com pintaven les coves?
Contesta les següents preguntes a nivell oral?
1-On es troben aquestes coves?
2-Quants anys tenen aquestes pintures?
3-Quins animals apareixen?
4-Quins materials utilitzen per fer la pintura?
5-Què vol dir ” Pintures Rupestres”?
6-On es troben aquestes coves i a quin continent pertanyen?
Activitat plàstica
-Imagina´t que ets un home prehistòric i estàs en una cova.Dibuixa com ells ho feien.
A continuació us deixo un vídeo que ens explica com fer pintura rupestre a casa, com ho feien els homes prehistòrics…
El vídeo és : ” Conviértete en un artista de la Prehistoria”.
4-ELS ANIMALS DE LA PREHISTÒRIA EXTINGITS
L´OS DE LES CAVERNES SMILODON ( TIGRE DENTS DE SABRE)
EL MAMUT
Clica damunt la imatge per veure un interessant vídeo.
ANIMALS PREHISTÒRICS QUE ENCARA EXISTEIXEN
Clica damunt la imatge per veure l´últim vídeo.
QUÈ APRENEM?
-Etapes de la Prehistòria:” El Paleolític”.
-El procés d´hominització.
-On vivien els homes prehistòrics?
-“Les pintures rupestres”.
-Els animals de la Prehistòria.
LLENGUA:
-Comprendre i extreure informació dels mitjans audiovisuals.
-Escriptura correcta de les frases enunciatives.
-Saber que abans d´escriure s´ha de pensar i,un cop escrit, s´ha de revisar.
PLÀSTICA
-Fer pintura prehistòrica amb diferents espècies alimentàries( curri,cúrcuma,pebre vermell etc).
-Elaboració de produccions plàstiques a partir de la la imaginació, les idees i les emocions.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
-Les preguntes referents al vídeo es poden contestar a nivell oral .
-Es poden fer la resta d´activitats.
Prehistòrics fins a la propera setmana!!!
Petoneeets!!!
Sílvia