Figures geomètriques

Bon dianois i noies! Espero que tingueu les piles ben carregadesperquè avui us plantejo una activitat d’allò més entretinguda, divertida i laboriosa: Crear geometria 2D! Però abans de començar l’activitat heu de rapassar les taules de multiplicar (de l’1 al 10 perquè la setmana vinent les necessitareu per fer l’activitat)

*RECORDEU QUE PODEU TRIAR DE FER LA PRIMERA ACTIVITAT O L’ALTRE ON DIU ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

 ACTIVITAT 2: GEOMETRIA 2D

Avui desenvoluparem una activitat molt divertida per a treballar la geometria, però per a fer-la necessiteu el següent material: 

  • Escuradents (tot i que podeu utilitzar qualsevol material que us permeti crear una estructura vertical com canyes o pals).

  • Plastilina (per a fer l’activitat més “interessant” podeu substituir la plastilina per gominoles, olives, fruita…).

  • Folis o cartolines de colors.

  • Regla, llapis i tisores.

Passos a seguir:

1r pas: Prepara sobre la taula el material necessari i recorda protegir les superfícies i la roba per tal de no tacar res. 

2n pas: Ves ajuntant els escuradents amb la plastilina, la qual farà de connector. A mesura que vagis connectant els escuradents amb la plastilina, veuràs com es formen diferents figures geomètriques. Es tracta que vagis treballant amb el teu material i experimentis tot el que pots arribar a construir. 

3r pasDibuixa en folis o cartolines diferents figures geomètriques amb l’ajuda d’un regle i un llapis i, desprésretalla’lsD’aquesta manera t’han de quedar 4 figures geomètriques sobre la taula que utilitzaràs de base (no oblidis posar-hi el nom de cadascuna): 

  • Triangle (3 costats iguals)

  • Quadrat (4 costats iguals)

  • Pentàgon (5 costats iguals)

  • Hexàgon (6 costats iguals)

4rt pasToca fer figures geomètriques amb els escuradents i la plastilina que posaras sobre les bases que has fet anteriorment. D’aquesta manera crearàs figures geomètriques!

5è pas: Contesta les preguntes següents: 

  • Quina és la figura geomètrica que t’ha semblat més difícil de construir? 

  • Quina és la figura geomètrica que t’ha semblat més fàcil de construir? 

  • Què diferencia una figura geomètrica d’una altra?

  • Quants costats (escuradents) i vèrtex (boletes de plastilina) has necessitat per a construir cada figura geomètrica? 

 

  • Per què creus que utilitzem les figures geomètriques les persones? On les podem trobar? 

ACTIVITAT D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: DIBUIXEM FIGURES GEOMÈTRIQUES 

Avui us proposo una activitat d’allò més divertida i entretinguda: Dibuixar diferents figures geomètriques. Per a fer-ho necessitaras el següent material: 

  • Folis o cartolines de colors 

  • Regla 

  • Llapis 

  • Tisores 

Dibuixa en folis o cartolines diferents figures geomètriques amb l’ajuda d’un regle i un llapis i, desprésretalla’lsD’aquesta manera t’han de quedar 3 figures geomètriques. No oblidis pintar-les i indicar com es diuen, ja que com els nens i les nenes, elles també tenen un nom

  • Triangle (3 costats iguals)

  • Quadrat (4 costats iguals)

  • Rectangle ( 2 costats iguals i 1 de diferent)

 Contesta les preguntes següents

  • Quina és la figura geomètrica que t’ha agradat més dibuixar? 

  • Podries dir-me quin objecte de casa teva té forma de: 

    • Triangle: 

    • Quadrat: 

    • Rectangle:  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *