Hola guapíssims i guapíssimes!! Com esteu?
Us proposem que cada dia féu les activitats que anirem penjant al nostre bloc de classe. Si teniu qualsevol dubte escriviu un missatge i així us podrem contestar.
CONTINUEM TREBALLANT ELS NOMS: GÈNERE I NOMBRE
La primera activitat consisteix a escoltar una cançó. Escolta-la amb atenció i escriu a la llibreta o a un full els substantius femenins i els masculins. Quan l’escoltis dues o tres vegades, vés apuntant les paraules que et semblin substantius. Fes dos grups o llistes: una pels substantius femenins i una altra pels masculins. També caldrà separar les mateixes paraules en síl·labes i encerclar la síl·laba tònica. Cal fer el mateix amb la cançó en castellà.
Per fer-la més acolorida marcareu els noms femenins de color verd i els noms masculins de color taronja.
Un cop fet aquesta distinció per gènere, haureu de dividir els substantius segons el nombre; plural o singular. Marcarem els substantius plurals de color groc i els singulars de color blau.
Recorda que pots visualitzar els vídeos explicatius que es troben en el bloc.
És un gran repte! Som – hi que vosaltres podeu.
ACTIVITAT ADAPTADA
Els alumnes que ho requereixin hauran d’escoltar també la cançó; però en aquest cas els substantius ja estan seleccionats. L’objectiu és que classifiquin els substantius segons si concorden amb l’article LA/LES o amb l’article EL /ELS.
Seguidament poden elaborar una petita frase amb el substantiu, o bé un petit dibuix del nom.
| DIA | VIDA | PAPER | REGAL | SOMRIURES |
| ESTRELLES | CALAIX | CANÇONS | HISTÒRIA | DIES |