Hola nois i noies, la frase motivadora d’avui és la següent:
“Si en la vida quieres ganar, con esfuerzo y sacrificio todo podrás lograr” (Marina Rey)
I avui divendres acabem la setmana de MAÍN comentant que la nostra comunitat de Salesianes cada dia surten al balcó a les 20h a aplaudir als sanitaris que s’estan jugant la vida als hospitals lluitant contra el coronavirus. És un gest que va sorgir espontàniament els primers dies i que s’està mantenint. Avui, dins aquesta setmana de Main, volem reconèixer la labor professional i vocacional dels nostres sanitaris i sanitàries. MOLTES GRÀCIES!
I tu, com col·labores? Fes una petita reflexió i si et ve gust comparteix-la fent un comentari al bloc.
Avui la proposta és de llengua i consisteix en fer una expressió escrita a partir del visionat d’un curt d’animació molt bonic.
QUÈ HAUREM DE FER
1. Visonat del curtmetratge d’animació. Us recomano que el veieu més d’una vegada, ja que té molts detalls que en un primer visionat ens poden passar per alt.
2. Fer una expressió escrita a partir del que hem vist. Aquesta expressió vindrà a ser com un article d’opinió. Us donem algunes pautes que us poden ajudar a fer el redactat:
– Què m’ha semblat la història?
– Com està explicada?
– Amb quin personatge ens sentim més identificat?
– Què pensem sobre com viuen aquestes persones?
– Com pensem que podria acabar la història? Podríem inventar un final.
– I per acabar, li posem un títol al curtmetratge.
No s’han d’escriure les preguntes en el redactat, sinó que les hem d’anar explicant connectant els punts de manera que ens quedi una expressió escrita lligada en el seu conjunt.
Aquest escrit ha d’ocupar unes 150 paraules.15
3. Revisar l’ortografia i la puntuació.
Data d’entrega: Dimecres, 20 de maig
Cliqueu la imatge per veure el vídeo.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Escriure textos de gèneres diversos i en diferents formats amb coherència, cohesió i correcció lingüística i amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, escriure o elaborar i revisar.

