“El desengaño de internet” – Eugeny Morozov

La revolució serà realment twitteada? “El desengaño de internet” és un llibre d’alt contingut no només tecnològic sinó també geopolític. Evgeny Morozov s’erigeix com veu crítica enfront dels creients del paper decisiu i històric de les xarxes socials en els recents fets polítics actuals com, per exemple, la fallida Revolució Verda a l’Iran, a la qual es va voler anomenar la Revolució Twitter.

Segons Morozov, la interrelació entre creixement tecnològic i democràtic està sobrevalorada. L’estudiós l’anomena la “fantasia salvatge dels ciberutopistas” i es retrotreu fins a la Guerra Freda per fonamentar les seves afirmacions: l’autor compara, per exemple, els pasquins que es distribuïen a l’Alemanya Oriental a favor del capitalisme amb les crítiques polítiques de blocaires a règims dictatorials, com els que ocupen gran part dels països del Nord d’Àfrica.

Per a ell, la blocosfera no és unidireccional i els moviments autoritaris també controlen l’opinió pública a través de la propaganda i la contra informació. A més, aquests es nodreixen de les mateixes eines que els ciberrevolucionarios per desenvolupar la censura i el més important, per fomentar l’entreteniment a la xarxa creant una mena de societat captiva d’internet.

Evgeny Morozov

Font de la imatge

Evgeny Morozov (Soligorsk, Bielorússia, 1984), autor de ‘El desengany d’internet’ col labora amb les revistes Foreign Policy i Boston Review. Ha estat Yahoo! fellow a l’Institut per a l’Estudi de la Diplomàcia de la universitat de Georgetown i professor en l’Open Society Institute de Nova York, i en l’actualitat és becari visitant a la universitat de Stanford. Les seves reflexions sobre tecnologia i internet es publiquen a El País, The Economist, Newsweek, The Wall Street Journal, The International Herald Tribune o The Boston Globe entre altres publicacions.


Aquest article ha estat publicat en Articles. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *