Els alumnes de l’aula oberta de 4t d’ESO de l’INS LluÃs de Peguera hem treballat les fraccions a través del joc.
La professora, Glòria Garcia, ens va portar el quadre de les fraccions unità ries, un dossier i un quadre de les fraccions imprès.
Ens va posar en grups de 3 persones i ens va repartir un dossier a cadascú. L’objectiu era que, amb les menors explicacions possibles, fóssim capaços de completar el dossier relacionant els conceptes de fraccions equivalents, fracció irreductible, suma i resta de fraccions amb mateix denominador i diferent denominador amb el quadre de les fraccions unità ries.
La idea de l’activitat
El joc ens permet que l’alumnat manipulant el material sigui capaç d’identificar i entendre el concepte de fracció equivalent i fracció irreductible. Es procura no explicar la mecà nica per aconseguir que una fracció sigui equivalent o sigui irreductible sinó que ells mateixos descobreixin com es poden crear fraccions equivalents. Si ells ho veuen, entendran el concepte i les caracterÃstiques que han de complir les fraccions equivalents i irreductibles.
Amb la suma i la resta es formularan exemples per veure com poden sumar i restar fraccions amb diferent denominador i amb el mateix denominador amb la finalitat de que entenguin què estan fent i ho relacionin amb els procediments aplicats en cursos anteriors (i oblidats). L’objectiu és que entenguin què representa sumar o restar fraccions.
Fitxa de treball:Â Exercicis NEP fraccions
Fraccions unità ries retallable:  Fitxa
Deixa un comentari