AQUESTES SÓN LES OBSERVACIONS QUE VAM FER EN EXAMINAR EL CUC AMB LA LUPA:
– ÉS NEGRE (MARTINA F., JUDIT)
– CAMINA (QUERALT, NORA, VÍCTOR, NAHIRA, NÚRIA)
– TÉ BANYES (ARNAU, JÚLIA, NORA)
– TÉ MOLTES POTES A BAIX (PAULA, CRISTIAN A., NÚRIA)
– HA D’ANAR A CASA SEVA (PAU)
– TÉ UNA PUNTA A DARRERA (MARTINA B.)
– TÉ UN CAP (CARLA)
– AMB LA LUPA ES VEU GROS (JUDIT, NÚRIA, SANDRA)
– TÉ PÈLS A LA PANXA (NAHIRA)
– TÉ LA PANXA BLANCA A SOTA (KAYLA)
– S’HA CARGOLAT (NÚRIA)
A l’hora de filosofia també hem fet una activitat relacionada amb els Superherois i els personatges de contes. I us la volem explicar:
· Comenem escoltant amb atenció la cançó Qualsevol nit pot sortir el sol de Jaume Sisa per fer un llistat dels personatges que hi surten, mentre mirem el llibre amb il·lustracions de la cançó.
· Esbrinem la història que narra la lletra.
· Interpretem els dibuixos del llibre: qui és cada personatge, qui és el senyor amb una teulada al cap i una guitarra,…
· Entre tots busquem el significat d’expressions com “casa meva és casa vostra…”, “de les tristors en farem fum”,…
· Expressem coses o fets que a nosaltres ens fan estar tristos.
· Escenifiquem que cremem les nostres tristors i les llancem al fanalet perquè es cremin i en surti fum.
· Visionem un video del you tube fet amb ombres xineses de la cançó d’en Sisa.
· Finalment ens imaginem que nosaltres organitzem una festa a casa nostra i decidim a qui volem convidar-hi. En fem un dibuix.
Com veieu a filosofia aprenem a pensar, a expressar-nos millor, a valorar els altres, treballem valors, sentiments,…
PERQUÈ PODEN SERVIR ELS PEUS?
ELS NENS HAN DIT PER CAMINAR, SALTAR, TREPITJAR, BALLAR, PER POSAR MITJONS…
HEM FET JOCS AMB ELS PEUS.
LLAVORS ENS HEM PINTAT ELS PEUS I HEM CAMINAT PER UN MURAL DEIXANT-HI LA MARCA!!!