Projectes

DEPARTAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES

El govern de la Generalitat de Catalunya vol impulsar la millora de l’ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres a l’ensenyament de règim general. Aquesta voluntat ve motivada per la necessitat que tota la població pugui moure’s en l’àmbit europeu sense les barreres que suposa el desconeixement de llengües. Es pretén que tots els alumnes assoleixin un nivell de comunicació bàsica que els permeti entendre’s en una llengua estrangera, especialment en anglès.

  • Projectes Orator

El projecte Orator es concreta en incentivar les situacions d’immersió en llengua estrangera mitjançant beques d’estades a l’estranger. Alguns del projectes Orator que s’han fet al nostre centre són:

  1. Setembre 2009. Estada de 15 dies a la Bretagne. (Fotografies)
  2. Setembre 2005. Estada de 15 dies a Paris
  • Comenius

Un projecte COMENIUS és un projecte de treball amb instituts d’altres països d’Europa amb una durada de 2 o 3 anys. Per desenvolupar aquest projecte estan previstes unes trobades de professorat i alumnat representants de cada centre, per poder intercanviar i compartir diverses formes d’organització, de funcionament….
A cada trobada, es fa una visita al centre del projecte, i una reunió on s’estableix el pla de treball. Es planifiquen activitats que impliquin a l’alumnat de cada centre, s’intercanvien els treballs previstos, es transmet la informació de l’experiència del professorat i els alumnes fan una presentació del treball fet a cada centre.

Els projectes Comenius que s’han fet al nostre centre són:

  1. 2011-2013. Projecte REACT: Presentació a Uden – Maig 2012
  2. 2009-2011. Projecte INCREASE.
  3. 2007-2009. Projecte ECOLES.
  • Intercanvis

El centre té una llarga tradició d’intercanvis amb altres centres europeus amb la vocació de facilitar la immersió dels alumnes en situacions familiars i acadèmiques d’altres països europeus. Els centres amb els que s’han fet intercanvis són:

  1. Europaschule Ostendorf Gymnasium de Lippstadt (Alemanya)
  2. Udens College de Uden (Holanda)
  3. Escola Secundária Daniel Sampaio de Sobreda (Portugal)
  • Activitats d’aula

– Curtmetratges fets pels alumnes

  • Centre GEP 2015-17

Després d’uns anys amb el Projecte PELE (Pla Experimental de Llengües Estrangeres) durant els cursos 2015-16 i 2016-17 som un centre GEP (Grup d’Experimentació Plurilingüística) consolidant les matèries curriculars que es fan en anglès (Tecnologia, Ciències Naturals, Ciències Socials i Cultura Clàssica)