Recollida de roba usada

Benvolgudes famílies,

Com en altres cursos, l’Institut Bisbe Bereguer s’ha sumat a la campanya de GLORR (www.glorr.com) en col·laboració amb GLOBAL HUMANITARIA (www.globalhumanitaria.org) de recollida de roba usada i calçat.

La data de recollida en l’institut es farà fins al 15 de novembre. La roba s’haurà de deixar a consergeria.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

glorr

1r ESO – Sortida al Corredor

Els alumnes de 1r d’ESO van fer una sortida al Parc Natural del Corredor-Montnegre el passat dimecres, 16 d’octubre. Aquesta activitat forma part del Pla d’Acollida dels nous alumnes de 1r d’ESO i pretén fomentar el coneixement i la integració entre els alumnes. Alhora aprofiten per fer l’estudi i la descoberta d’un entorn natural tan privilegiat com el Parc Natural del Corredor-Montnegre.

El dimecres 16 d’octubre tot 1r d’ESO hem anat d’excursió al Parc Natural del Montnegre-Corredor.

Per arribar-hi hem anat per la Ronda de Dalt, i hem passat per Pedralbes, la zona de La teixonera, la Vall d’Hebron, Horta, Nou Barris, Vallbona… hem passat pel costat del riu Besòs i desrpés hem anat per l’Autopista de la Mediterrània.

Aquest Parc Natural es troba situat a la Serrada Litoral, entre les comarques del Maresme i del Vallès Oriental. El santuari que hi ha és d’estil Gòtic, del segle XVI, el seu nom complet és Santuari de la Mare de Déu del Corredor.

La vegetació és variada, segons la zona per on passes hi ha zones més seques i d’altres més humides. Entre les espècies que vam poder veure es poden destacar: avets, pins pinyers, alzines, sureres, falgueres, pins blancs… i al final de tot el recorregut vam trobar fins i tot algun bolet.

De fauna no hi vam poder veure gaire ja que els animals en escoltar-nos fugien, com per exemple els porcs senglars, però si que vam poder trobar les seves petjades, moviments de terres i alguns excrements. L’únic que vam veure van ser mosquits, erugues i un gos dins el santuari.

La pedrera estava formada per pedres de roca granítica, formada per quars, mica i feldspat.

L’indret què més m’ha agradat ha estat el santuari. Durant la sortida hem tingut la possibilitat de parla amb companys que coneixíem i m’ha agradat molt, però el que més m’ha agradat han estat les vistes que teníem des del miradores, les muntanyes, la boira enmig…

L’excursió ha estat molt bé, però ens hem cansat força.

Crònica de Oihane Martín i Laura Fernández de 1r B

El president de la Generalitat rep Júlia Solias

El president de la Generalitat, Artur Mas, va rebre ahir a la tarda als estudiants catalans guanyadors dels Premis Extraordinaris de Batxillerat, en un acte al Palau de la Generalitat. Entre ells es trobava l’alumna de l’Institut Júlia Solias que va acabar el 2n de Batxillerat el curs passat a l’Institut Bisbe Berenguer.Premis Batxillerat

Els Premis Extraordinaris de Batxillerat premien l’excel·lència dels estudiants que van cursar el segon de batxillerat el curs anterior. Els guardons són un reconeixement als joves amb millors qualificacions de Catalunya que s’han presentat a les proves, que van tenir lloc durant el passat mes de juliol.

L’alumnat premiat quedarà exempt de les taxes universitàries per al primer curs i alhora podrà optar al Premio Nacional del Bachillerato. Els inscrits van haver de superar unes proves amb dos exercicis. El primer es tractava d’un comentari de text històric i un comentari de text literari, un dels quals en català i l’altre en castellà. El segon exercici constava d’una prova sobre la llengua estrangera i una altra sobre una matèria, a triar per l’alumne/a entre les cursades a segon curs.

Nota de premsa a la Web de la Generalitat

 

DSC08810DSC08523 DSC08616