23a 1BA

Comencem rectes.

Donats dos punts, veure com geomètricament determinen una recta.

Punt i vector també.

Geomètricament i analíticament.

Veiem també l’equació vectorial, les paramètriques, la contínua, la general o implícita i l’explícita.

Interpretem l’equació explícita: pendent i ordenada a l’origen.

Donats dos punts, trobar l’equació de la recta que passa per ells dos, per les quatre formes que hem vist.

24a 3r ESO B

Seguim resolent sistemes, per substitució i per igualació. Explico el mètode d’igualació, en grups reduïts, dues vegades. Resolem exercicis, pas a pas, i veiem com fent-ho d’una manera, o bé fent-ho de l’altra, dóna el mateix resultat.

Exercici 18 ac) per igualació

bd) per substitució

16a Optativa Resolució de problemes.

La recta real, el pla cartesià.

Representació gràfica damunt el pla cartesià, de punts.

Punts alineats, i punts no alineats.

Intuir, en quins casos els punts estaran alineats, i en quins no.

Dues maneres de donar els punts, com a parells ordenats, i com a taules de valors.

construir la gràfica a partir dels punts donats, i al revés.

Deures per dijous: Donades 4 sèries de valors (dues de donades al 100%, i dues que les han de construir ells, representar-ho gràficament).

Buscar la biografia de René Descartes.

23 3r ESO C

Revisió de deures.

Mètode d’igualació. Veure diferents casos, i comentar pas per pas com es fa la resolució.

Per dijous: tenir els apartats 5c) i 5d) del dossier resolts per substitució i per igualació.

25a 3r ESO D

Revisem els deures que hi havia per avui, un per un.

Resolució d’un sistema pels tres mètodes. comentaris, què passa quan no tenim els  termes ordenats en la forma en que ho tenim acostumat, què passa si restem les equacions en lloc de sumar-les al mètode de reducció….

Exercici 12 pàgina 63, un apartat per cada mètdode (l’alumne decideix quin!)