27a 3r ESO B

Resolució de sistemes d’equacions, dels que teníem de deures. Corregir errors i dubtes de forma individual.

Revisem el mètode gràfic, tornant-lo a fer.

Resoldre un sistema (de fet una falsetat, rectes paral·leles), pel mètode gràfic, i per un altre mètode a triar per ells.

18a optativa 3r ESO.

Treballem amb el carro d’ordinadors, amb l’excel, explicant, com podem fer per a representar valors gràficament, però ho fan ells directament. Resolució de sistemes d’equacions de forma gràfica.

Treballar-ho a casa seva.

28a 3r ESO D

Revisem les representacions gràfiques per a resoldre sistemes.

Què passa si la solució és fraccionària?

Què passa si a la taula de valors surten fraccions?

Què passa si tenim una identitat?

Un sistema, resoldre’l pel mètode que es vulgui, i també pel mètode gràfic.

26a 3r ESO C

Corregim deures,. Errors de tipus personal.

Resoldre un exercici pels tres mètodes… i a continuació, representar gràficament.

A partir del sistema d’equacions, aïllar la y. Fer taula de valors entre -3 i 3. Substituir, trobar valors, representar damunt el pla cartesià.

Interpretar el punt de tall de les dues rectes.

Per demà: un sistema, resoldre’l pels quatre mètodes.

27a 3r ESO D

Corregim deures, de forma individualitzada. Errors de tipus personal.

Resoldre un exercici pels tres mètodes… i a continuació, representar gràficament.

A partir del sistema d’equacions, aïllar la y. Fer taula de valors entre -3 i 3. Substituir, trobar valors, representar damunt el pla cartesià. Veure que ens surten rectes: equacions lineals. Veure que no ens cal tants valors. N’agafarem 3, separats, i al representar, l’eix d’abscises el farem entre -10 i 10. L’eix d’ordenades, segons l’escala de cada exercici.

Veure què passa si tenim una falsetat: rectes paral·leles. Informar de què passarà si tenim una identitat: rectes coincidents.

Comentar també que el mètode gràfic, no és adequat per a solucions fraccionàries: costarà identificar la solució.

Per demà: un sistema, resoldre’l pels quatre mètodes.