Activitats del projecte

Sessió 1 (activació de coneixements previs):

Material: Fotocòpia 1

la sessió:

A partir de la pregunta repte “l’aigua que baixa pel riu Ter avui, és la mateixa que baixava ahir”? parlarem de tot el que saben de l’aigua. Tot seguit els donarem la fotocòpia, i de manera individual hauran d’escriure o dibuixar tot el que saben de l’aigua. Pot ser qualsevol cosa (cicle de l’aigua, que hi ha aigua salada i dolça,…)

Ens servirà per adonar-nos del que saben sobre aquesta temàtica.

Sessió 2 (comencem a fer nous aprenentatges)

Durada: 1`5 hores
Agrupació: Parelles
Material: Fotocòpia 2

la sessió:

Fent ús de les tablets, hauran de visualitzar un video (https://www.youtube.com/watch?v=0YLvqNSwLts) sobre el curs del riu. L’enllaç, l’hauran rebut prèviament al correu electrònic.

Després hauran de complimentar la fotocòpia, anotant els diferents cursos que té un riu, assenyalant per on passa el riu Ter i per últim hauran d’activar de nou els coneixements previs, tot responent la pregunta “Si l’aigua dels rius van a parar al mar, com és que el mar no es vessa?.

Sessió 3 (creació de nous aprenentatges)

Agrupació: Grups cooperatius
Material: Fotocòpia 3

la sessió:

Fent ús de les tauletes, i en grups cooperatius, hauran de buscar els codis Qr i escoltar o mirar els vídeos. Després entre tot el grup hauran d’argumentar, perquè l’aigua del mar és salada.

Sessió 4, 5, 6 i 7

Durada: 60 minuts cada sessió
Agrupació: Grups cooperatius (amb el grup classe partit, és a dir, només la meitat del grup)
Material: Fotocòpia 4, fotocòpia 5, fotocòpia 6, fotocòpia 7, fotocòpia 7b

la sessió:

En grups cooperatius, realitzarem els següents experiments per fer nous aprenentatges. Tots els experiments començaran amb una pregunta, i entre tot el grup realitzarem diferents hipòtesis. Després es farà la comprovació realitzant l’experiment i per últim, es farà un recull de dades i conclusió, tal com marca el procés científic.

Sessió 8

Material: Fotocòpia 8

la sessió:

Preparem la sortida que farem al costat del riu Ter. Recordem coses del nostre riu com: on neix, on desemboca, on està situat (fent ús de la brúixola),…

Sessió 9

Durada: Tot el dia
Agrupació: Grup classe
Material: Brúixola, mapes i activitats

la sessió:

La sortida comença a la població on està l’escola, i caminant anem fins al poble del costat, tot seguint el riu.

Cada hora, pararem i els farem fer un joc de pistes (muntar trenca-closques, saber on és el riu Ter sobre un mapa, saber on neix i on desemboca, comptar quants pous d’aigua trobem,…)

Sessió 10 (Recopilació d’evidències d’aprenentatge):

Durada: 35 minuts
Material: Fotocòpia 9

la sessió:

Fem memòria i recuperem tot el que hem après durant aquest projecte.

Sessió 11 (autoavaluació del treball en grup):

Durada: 40 minuts
Material: Fotocòpia 10

la sessió:

Avaluem com ha estat la nostra actitud dins el grup i dibuixem tot el que hem après.

Entremig de totes aquestes sessions, he anat desenvolupant les diferents sessions de robòtica, descrites amb més detall a l’article de robòtica.