Programació amb SCRATCH

Durant la primera sessió, farem la presentació dels diferents blocs i funcionalitats del programa Scratch Jr.

Posarem especial èmfasi a com canviar el fons, afegir o treure personatges i les diferents funcionalitats de cada pestanya.

Durant la segona i tercera sessió, crearem la historieta, cada parella podrà escollir el fons i personatges que més li agraden, però les accions i missatges seran els mateixos.

Seran unes sessions molt guiades, on anirem fent pas a pas la construcció de la història, d’aquesta manera intentarem seguir tots el mateix ritme perquè cap alumne es perdi.

Si hi ha alguns alumnes que mostren més facilitat o ja han fet robòtica amb Scratch abans, se’ls deixarà més llibertat perquè vagin seguint les instruccions ells sols. Al contrari, si hi ha alumnes que els hi costa més, intentarem estar més pendents d’ells ajudant-los i guiant-los amb el que necessitin.

La quarta i última sessió la dedicarem a fer una autoavaluació de com creuen que ho han fet i hauran de complimentar la següent graella: