Matemàtiques amb el robot Dash

Hola a tots i totes! Avui us porto una activitat de matemàtiques per fer a l’aula amb l’ajuda del robot Dash. La trobareu clicant a la imatge. Endavant!

El Dash i la Caputxeta Vermella

Hola companys i companyes! Avui us porto una proposta educativa per treballar la robòtica als primers cursos de Primària.

Com a eines de treball necessitarem iPads i robots, el Dash en concret. També necessitarem unes fitxes que seran les peces claus per poder portar a terme aquesta activitat. A continuació us adjunto les imatges en blanc i negre, així podem aprofitar i que la canalla els pinti.

Necessitarem una catifa gran amb quadrats o bé amb una cinta aïllant fer al terra una quadrícula. Hem de tenir en compte que els quadrats han de ser suficiement grans perque hi càpiga el Dash. Les imatges les distribuirem als diferents quadrats i els alumnes hauran de marcar-se el recorregut que haurà de fer el Dash per tal de seguir el conte a partir de les imatges. Tindran un full plastificat on amb un bolígraf Vileda podran marcar-se el passos. A continuació us adjunto un exemple del que jo faré servir:

L’objectiu d’aquesta activitat és montar el conte de la caputxeta vermella de manera ordenada i que tots els alumnes puguin aconseguir-les totes.

Els inconvenients que crec que em trobaré serà el fet de ser només un mestre a l’aula i tenir una mitja de 27 alumnes. Així doncs, jo m’he plantejat l’activitat per grups de 5 alumnes. Els altres per altra banda faran servir els iPads de forma autònoma treballant amb alguna app de programació com ara el Tinker o el Run Marco.

Aviat rebreu notícies del resultat d’aquesta activitat!

Halloween is here!!!

Bon dia!

Aprofitant el motiu de l’arribada d’aquesta festivitat, us deixo una idea molt original per fer amb els robots Dash and Dot i els complements de Lego.

Dash-and-Dot-robot-Halloween-de-Lego

Coneixem el Dash i el Dot

Dash i dot, molt més que un robot educatiu

Dash-and-Dot-for-Coding

Llegeix la resta d’aquesta entrada »

Qui sóc?

Hola a tothom!

Em dic Judith i sóc mestre d’Educació Primària d’una escola de Reus on faig Informàtica i Robòtica. Les meves aficions són fer rutes per la muntanya i jugar a padel. M’encanta viatjar i conèixer llocs diferents i interessants. Bé, ara ja sabeu més coses de mi!