PROJECTES DE TREBALL
PROJECTE HUMANISME I RENAIXEMENT
El projecte consisteix en elaborar una línia del temps amb el fets i personatges més destacats a Europa.
Has d’incloure els reis d’Anglaterra, França i la Corona de Castella i d’Aragó, les característiques de les monarquies autoritàries, les característiques de les societats, l’Humanisme i els seus representant i els conflictes religiosos amb les figures més destacades.
Els alumnes, en grups de quatre, elabora cadascú la seva línia del temps i inclou un dels apartats anteriors. Cada línia del temps s’inclourà en una diapositiva d’un power elaborat en grup i compartit amb mi.
Nom del fitxer: 3ESO A 2019-20 Grup 1 HUMANISME I RENAIXEMENT
Material de treball:
- Llibres de consulta.
- Consultes per Google del mateix alumne.
- Tutorial per la creació de la línia del temps (5 min)
- Ordinador personal i wifi.
Data de lliurament: DISSABTE 12 d’octubre
Presentacions: Setmana del 14 d’octubre
PROJECTE VIU LA HISTÒRIA
El projecte consisteix en elaborar un bloc que permeti conèixer a l’alumne com era la vida durant l’època moderna en el seu entorn més pròxim, Vic, Barcelona i Europa.
Els alumnes treballaran en grups de quatre persones i cada grup aprofundirà en algun dels aspectes que hem treballat a classe i amb les lectures proposades: la pirateria, la bruixeria, la vida quotidiana alimentació, indumentària, mobiliari, habitatge, nous costums…Emmarcant sempre aquestes temàtiques en un març històric i geogràfic ampli.
Tasques
- Presentació de les lectures obligatòries relacionades amb història moderna i els seus treballs corresponents.
LATORRE, Maria Lluïsa: De Susqueda a Tübingen. Diari d’una mtgessa. Ed.OSEDI, 2010. Enunciar del treball: de-susqueda-a-tubingen-diari-duna-metgessa CHEVALIER, T: La joven de la perla. Ed. RBA. Versió en castellà Enunciat del treball: La noia de la perla BAYOT, C.: Dos relats europeus. Ed. emboscall, 2014 Enunciat del treball: Enunciat Els castratis 2019-20 |
- Presentació-col·loqui guiada de la lectura per part dels alumnes que fan cadascuna de les lectures, per destacar els aspectes que apareixen a cada llibre relacionats amb la temes relacionats anteriorment. Guió reflexió-lectura.
- Presentació del llibre de treball conjunt per tots els alumnes: Santacana, J i Llonch, N (2018) ENTRE FOGONS I BABULS. MENJAR I VESTIR A LA CATALUNYA DEL SEGLE XVIII. Col·lecció episodis de la història. Editorial Rafael Dalmau. Barcelona.
- Elaboració dels grups de treball amb la condició que com a mínim hi hagi una persona que ha seleccionat una de les dues lectures d’història, i sempre que sigui possible dues persones una de cadascuna de les lectures d’història proposades.
- Classe teòrico-pràctica per explicar com s’elabora un mapa personalitzat amb Googlemaps. Cada alumna elaborarà un mapa prova durant l’exposició teòrica. (Durada del vídeo 15 min.)
6.
PROJECTE VIATGE
El projecte consisteix en preparar un viatge amb un tema central ciutats barroques, bruixeria, bandolerisme i pirateria.
Els alumnes, en grups de quatre, triarant una ciutat i/o zona per treballar el seu tema i prepararan les visites i les explicacions que acompanyaran a aquestes.
Cada alumna buscarà el sistema de transport més econòmic i sostenible per poder arribar des del punt d’arribada fins als diferents punts d’interès de la seva proposta.
Cada membre del grup simularà la compra d’un bitllet d’avió i inclourà totes les captures d’imatge necessàries per mostrar el procés de compra, el preu final i les condicions del vol.
Objectiu
- Situar l’àrea, regió o ciutat que ha de treballar.
- Seleccionar els plànols necessaris per identificar la ciutat de referència de la seva estada.
- L’alumna farà una recerca selectiva de la informació necessària per poder situar els punts o llocs d’interès.
- Elaborar un itinerari amb un tema central que el justifica.
- Buscar informació real per tal de poder dur a terme el viatge.
- Treballar amb eines TIC com google, googlemaps, traductors en línea, cercadors de vol, cercadors d’informació turística, paint i altres programes de tractament d’imatge, google drive.
Fases del treball
-
Formació dels grups i assignació per sorteig del tema del viatge.
-
Identiticació de l’àrea, regió o ciutat que ha de treballar.
-
Cerca de la informació de caràcter històric del tema en el que centren el viatge.
-
Elaboració conjunta de la ruta de tot el viatge.
-
Propostes de mobilitat per dur a terme el viatge.