PROPOSTES D’ACTIVITATS (8 – 12 de Juny)

SETMANA DELS VALORS I DE  LES EMOCIONS!

COM MOLTS JA SABEU ELS ALUMNES DE QUART VAN PARTICIPAR EN EL CONCURS LITERARI PILARÍN BAYÉS  I VAN GUANYAR EL SEGON PREMI!

EL CONTE “L’ARTISTA DE COLORS” ENS PARLA DE L’AMISTAT I DE LA DIVERSITAT I ÉS PER AIXÒ QUE AQUESTA SETMANA HEM VOLGUT PREPARAR ACTIVITATS ENTORN ELS VALORS I LES EMOCIONS.

PER SI ENCARA NO EL CONEIXEU. AQUÍ TENIU  EL CONTE EXPLICAT I IL·LUSTRAT PELS ALUMNES DE QUART.

L’ARTISTA DE COLORS

 

ÀMBIT LINGÜÍSTIC: LLENGUA CATALANA

  1. A LA LLIBRETA ESCRIC :
  • ESCRIU EL TÍTOL DEL CONTE.
  • ESCULL UN TROSSET DEL CONTE “l’Artista de colors” QUE T’HAGI AGRADAT I COPIA’L A LA LLIBRETA (FES BONA LLETRA, FIXA’T BÉ COM S’ESCRIUEN LES PARAULES…)
  • FES-NE UN DIBUIX!

2. FRASES SOBRE L’AMISTAT

 

 

ÀMBIT MATEMÀTIC

ESTADÍSTICA; QUINS SÓN ELS COLORS QUE AGRADES MÉS ALS NENS I NENES DE PRIMER?

Si vols saber quines puntuacions han donat els teus companys i saber quins són els seus colors preferits, aquí tens un resum de l’estadística.

 PER ANAR FENT;

RELLOTGES 1

RELLOTGES

MESURA

MESURA CM

 

ÀMBIT LINGÜÍSTIC : LLENGUA CASTELLANA

ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS 

EL REGALO

Cortometraje alemán que ha ganado más de 50 premios.

Su historia nos hace reflexionar sobre la importancia de las pequeñas cosas y de la aceptación de uno mismo.

EL VALOR DE LA EMPATÍA.

COMPRENSIÓN Y EXPRESIÓN ORAL:

DESPUÉS DE VER LOS DOS CORTOMETRAJES REFLEXIONAMOS SOBRE LAS DOS HISTORIAS:

PREGUNTAS PARA PENSAR  Y HABLAR

EL REGALO

  • ¿QUÉ LE PASA AL NIÑO DE LA  HISTORIA?
  • ¿QUÉ TIENE DE ESPECIAL EL REGALO DE LA MADRE?
  • ¿ESTÁ CONTENTO CUANDO RECIBE EL REGALO?
  • ¿QUÉ DIFERENCIAS HAY ENTRE LA ACTITUD DEL PERRO Y LA DEL NIÑO, TENIENDO LOS DOS EL MISMO PROBLEMA?
  • ¿CÓMO SE SIENTE EL NIÑO AL FINAL DE LA HISTORIA?
  • ¿CUÁL ES EL MEJOR REGALO QUE TE HAN HECHO?

EL VALOR DE LA EMPATÍA

  • ¿CÓMO SE SIENTE EL RATÓN? POR QUÉ?
  • ¿CÓMO SE COMPORTAN LA PAREJA DE AMIGOS QUE ENTRAN EN LA TIENDA?
  • ¿QUÉ HACE EL RATÓN PARA LLAMAR LA ATENCIÓN AL NIÑO QUE ENTRA DESPUÉS? ¿ES UNA ACTITUD DE PERSEVERANCIA O DE SUPERACIÓN?
  • ¿QUÉ TIENEN EN COMÚN LAS DOS HISTORIAS ?

 

VALORS

ACTIVITATS D’EDUCACIÓ EMOCIONAL INTERACTIVES: US RECOMANEM L’ACTIVITAT DELS SENTIMENTS I LA DIVERSITAT

PER CONÈIXER LES EMOCIONS MÉS A FONS:

ÀMBIT ARTÍSTIC:  VISUAL I PLÀSTICA: 

FES EL TEU POT DE LA CALMA

Què és el pot de la calma?

És un recurs Montessori per ajudar a calmar-te quan estàs nerviós  o enfadat. És una ampolla o pot d’aigua que conté essencialment purpurina i funciona bé per ajudar  a calmar-nos  sols, mentre mirem el pot de la calma i esperem a que tot s’aturi i torni a la normalitat.

Quan et sentis neguitós o enutjat sacseja el pot o l’ampolla. Quan passen 2-3 minuts,  l’interior de l’ampolla va tornant al seu estat inicial, ja res es mou i podem anar veient amb claredat què hi ha dins de l’aigua. Tot torna a la calma i el teu neguit o enuig també!

En vols fer una?  Clica sobre la imatge.

Aquest vídeo mostra una manera més senzilla de crear un pot de la calma.

 

ENGLISH!

SONG ABOUT EMOTIONS!

MEMORY ABOUT EMOTIONS & FEELINGS!

Si voleu practicar més vocabulari en anglès us deixo el següent enllaç

 MEMORY GAMES

 

MÚSICA:

MÚSICA AQUESTA SETMANA RECORDAREM LA CANÇÓ DE LA FELICITAT,

LA PODEU ESCOLTAR, CANTAR I FIXEU-VOS BÉ QUE TAMBÉ HI SORTIU VOSALTRES!!!

https://youtu.be/QtF3OI7OcJo

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *