Decoreu una caixa de sabates. Serà la vostra caixa dels tresors, durant l’estiu hi anireu guardant petits objectes de record de les activitats que aneu fent durant les vacances (màxim 4 objectes).
Al setembre la portareu a l’escola, ens l’ensenyareu i ens expliqueu els vostres tresors.
EL CAPITÀ ENCIAM ENS AJUDA A TENIR CURA DEL NOSTRE PLANETA, MIRA EL VÍDEO I SEGUEIX ELS SEUS CONSELLS:
US PROPOSEM FER UNA D’AQUESTES PROPOSTES AMB MATERIAL DE REBUIG O ALGUNA ALTRE PROPOSTA QUE VULGUEU.
ENVIEU- NOS UNA FOTO QUE LES PENJAREM A L’ENLLAÇ D’ESCOLA VERDA.
PER CELEBRAR EL DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT (5 DE JUNY), US PROPOSEM QUE ESCOLTEU AQUESTA CANÇÓ I SI VOLEU LA PODEU CANTAR A LES 11H DEL MATÍ AL TERRAT DE CASA VOSTRE.
QUÈ FARIES TU EN EL LLOC DE LA FORMIGA?( LA TEVA RESPOSTA LA VOLEM SABER EL DIVENDRES EN LA VIDEOCONFERÈNCIA)
UNA NOTÍCIA
AGAFEM UN DIARI O MIREM EL DIARI DIGITAL. DEMANEM AL NEN O LA NENA QUE BUSQUI ALGUNA NOTÍCIA QUE LI CRIDI L’ATENCIÓ. LI DEMANEM QUE PROVI DE LLEGIR EL TITULAR.
LI PREGUNTEM DE QUÈ CREU QUE PARLARÀ LA NOTÍCIA. DESPRÉS LI LLEGIM LA NOTÍCIA PER CORROBORAR LA HIPÒTESI.
COPIEU EL TITULAR I ENVIEU-NOS LA FOTO.
FIGURES GEOMÈTRIQUES
AGAFA LLAPIS, RETOLADORS, PALS QUE TINGUIS PER CASA…
AMB 10 PALS, CONSTRUEIX EL MÀXIM NOMBRE DE QUADRATS POSSIBLE.
CONSTRUEIX TAMBÉ TRIANGLES I CERCLES.
DE QUINA FIGURA HAS POGUT FER MÉS FIGURES? PER QUÈ?
HAS POGUT CONSTRUIR TOTES LES FIGURES?
DIBUIXA EN UN FULL ALGUNA DE LES FIGURES QUE HAS FET
CREEM
US PROPOSEM FER UNA CARA DIVERTIDA DE LA SEGÜENT MANERA:
RETALLEU UN DIARI EN FORMA DE CARA I AFEGIU ELS DIFERENTS ELEMENTS AMB RETALLS DE REVISTES.
A CASA TENIM DIFERENTS ESTANCES. ENS AGRADARIA PODER PENJAR UN RÈTOL A LA PORTA DE CADASCUNA. QUÈ ET SEMBLA SI AGAFEM CARTELLETS I ESCRIVIM EL NOM DE CADA ESTANÇA? DESPRÉS EL PODEM DECORAR I PENJAR AL LLOC CORRESPONENT. LA IDEA ÉS QUE, S’ADONI QUE A PARTIR DE L’ESCRIPTURA, COMUNIQUEM I, ALHORA, VEU PER CASA RÈTOLS ESCRITS PER ELL O ELLA, I AIXÒ ÉS SIGNIFICATIU.
JUGUEM AMB EL PES
BUSCA, PER CASA, UNA BALANÇA I UNA BÀSCULA.
AMB LA BALANÇA PESA 4 ELEMENTS DE LA CUINA .PESEU-LOS I ORDENEU-LOS SEGONS EL SEU PES, DE MENYS PESANT A MÉS PESANT.
ARA, AMB UNA BÀSCULA, PESEU-VOS VOSALTRES I TOTS ELS MEMBRES DE LA TEVA FAMÍLIA. COL.LOQUEU-VOS PER ORDRE SEGONS EL PES: DE MÉS A MENYS
LA LLISTA
NECESSITO ESCRIURE LA LLISTA PER A ANAR A COMPRAR. EM POTS AJUDAR?
(L’ADULT DIU EL NOM DE CADA PRODUCTE, A POC A POC, SO A SO, PERQUÈ EL NEN O LA NENA PUGUI ANAR ESCRIVINT ALLÒ QUE SENT). AL FINAL LLEGIM ENTRE TOTS ALLÒ QUE HA ESCRIT I ES DONA IMPORTÀNCIA AL TEXT QUE HA CREAT.FEU-VOS UNA FOTO AMB LA LLISTA I ENS L’ENVIEU.
RELACIÓ ENTRE PES I QÜANTITAT DE LÍQUID
BUSCA PER CASA AMPOLLES DE PLÀSTIC, CAL QUE TOTES SIGUIN IGUAL.
OMPLE LES AMPOLLES D’AIGUA, EN CADA AMPOLLA HI HAS DE POSAR UNA QÜANTITAT D’AIGUA DIFERENT.
DEMANA A UN FAMILIAR QUE ET TAPI ELS ULLS I , AMB ELS ULLS TAPATS, ORDENA LES AMPOLLES SEGONS LA QÜANTITAT D’AIGUA QUE CONTINGUIN: DE MENYS QÜANTITAT A MÉS QÜANTITAT.
BUSCA LES DUES PARAULES DE LA DITA QUE ACABEN AMB EL MATEIX SO .
SI SORTIU DE PASSEIG I VEIEU UN PRAT BEN FLORIT FEU UNA FOTO I ENS L’ENVIEU !
ALT I BAIX
BUSCA PER CASA UN DAU, PECES DE CONSTRUCCIÓ DIVERSES I MATERIAL QUE ES PUGUI APILAR.
TIRA EL DAU I AGAFA TANTES PECES COM INDICA EL DAU I FES UNA CONSTRUCCIÓ EN FORMA DE TORRE.
DEMANA A UN FAMILIAR QUE FACI UNA TORRE COM TU.
QUI HA FET LA TORRE MÉS ALTA?
CREACIONS
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM UNA ACTIVITAT MÉS ARTÍSTICA: UNA PROPOSTA QUE US PERMETRÀ DEIXAR ANAR LA IMAGINACIÓ, PROVAR, EXPERIMENTAR, CREAR…
REALITZAREM COMPOSICIONS AMB ALIMENTS QUE TINGUEU A CASA .
QUAN HAGIU ESCOLLIT ELS ALIMENTS , BUSQUEU UNA BASE DE TREBALL SOBRE LA QUAL FAREU LES PRODUCCIONS. I TOT SEGUIT JA PODREU COMENÇAR.
VEUREU QUE NOSALTRES US OFERIM ELS MODELS QUE HEM FET, PERÒ EL MÉS IMPORTANT ÉS QUE VOSALTRES EN CREEU DE NOUS.
ÉS BONIC QUE DURANT EL PROCÉS EN FEU FOTOGRAFIES AIXÍ COM TAMBÉ DE LES PRODUCCIONS FINALS. D’AQUESTA MANERA EN QUEDARÀ UN RECORD.
SOM-HI!
POSA UNA MICA DE PINTURA EN UN PLAT. AGAFA CADA OBJECTE I SUCA LA BASE I ELS COSTATS AMB PINTURA. ESTAMPA LA BASE I ELS COSTATS DAMUNT D’UNA CARTOLINA BLANCA.
QUINES FORMES GEOMÈTRIQUES HAN QUEDAT ESTAMPADES?
ET CONVIDEM A BALLAR:
CONTE: LLEGIU AQUEST CONTE AMB ELS VOSTRES FILLS/ES.
SETMANA DEL 20 AL 24 D’ABRIL
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM:
ESCOLTEU LA LLEGENDA DE SANT JORDI, A VEURE SI CONEIXEU QUI US L’EXPLICA ?
Memoritzar el poema de la primavera ,quan se l’hagin après els graveu recitant-lo i ens l’envieu per correu.
Dibuixeu per els vostres fills/es paraules d’una síl·laba : Pa , ou,sal,sol, pal, pi, peu, gos, gat, porc, cuc, serp, gall, pop,dit,cul,ull,nas,cap, i ell han d’escriure la paraula a sota el dibuix . feu foto i ens ho envieu.
jugar al joc del veig veig per treballar els colors o buscar objectes que comencin amb el so de la lletra que es hi digueu.
SETMANA DEL 30 AL 3 D’ABRIL
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM:
QUE ENS ENVIEU UNA FOTO D’UNA ACTIVITAT QUE FEU AQUESTS DIES DE CONFINAMENT ,EN FORMAT HORITZONTAL ( JUGANT, BALLANT, FENT EXERCICI, CUINANT, FENT MANUALITATS, DIFRESSATS…) TENIU TEMPS FINS DIVENDRES 3. AMB AQUEST MATERIAL FAREM UN VÍDEO QUE EL PENJAREM AL BLOC.HO HEU D’ENVIAR A: p4a@jor.cat/ p4b@jor.cat .
MEMORITZAR LA DITA DEL MES D’ABRIL : ” A L’ABRIL CADA GOTA VAL PER MIL” (INTENTEU QUE VEGIN QUE ABRIL I MIL ACABEN AMB EL MATEIX SO). PODEN ESCRIURE LA PARAULA ABRIL UNS QUANTS COPS.
INICIACIÓ DE LA DESCOMPOSICIÓ DEL NÚMERO 2 I EL 3. PER EXEMPLE: SI TENIM 2 PEDRETES A REPARTIR ENTRE LES DUES MANS, ENSENYEM QUANTES TINC EN UNA MÀ I ELS HI DEMANEM QUANTES HI HAURAN A L’ALTRE. TAMBÉ PODEU REPASSAR LES GRAFIES DEL O AL 4.
JA TENIM LA PRIMAVERA AQUÍ, ANIMEU-VOS I DECOREU CASA VOSTRE AMB AQUESTES PROPOSTES: