NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE
Pàg.31
Article 66. Funcions del coordinador d’informàtica. Són funcions del coordinador d’informàtica:
- a) Proposar a l’equip directiu del centre els criteris per a la utilització i optimització dels recursos informàtics i per adquirir-ne de nous.
- b) Assessorar l’equip directiu, el professorat i el personal d’administració i serveis del centre en l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica del Departament d’Educació.
- c) Vetllar pel manteniment de les instal·lacions i els equipaments informàtics i telemàtics del centre.
- d) Assistir al Seminari d’actualització en Tecnologies de la Informació i a les Jornades Tècniques proposades per l’administració.
- e) Assessorar el professorat en la utilització educativa de programes i equipaments informàtics en les diverses àrees del currículum i orientar-lo sobre la seva formació permanent en aquest tema.
- f) Aquelles altres que el Director de l’escola li encomani en relació amb els recursos informàtics i telemàtics.
Pàg.31-32
67.2 Són funcions del coordinador de llengua, interculturalitat i cohesió social:
- g) Crear i coordinar i actualitzar un fons de documentació (metodologies, materials didàctics, TIC…) que faciliti la potenciació de l’ús de la llengua catalana, la millora de la didàctica de l’ensenyament de la llengua i dels aspectes lingüístics de les altres àrees, l’acollida lingüística i social de l’alumnat nouvingut i l’educació intercultural.
Pàg. 53
Article 110. Control de faltes i justificació.
110.1 El control de faltes d’assistència el realitza l’equip directiu amb la informació detectada en el llibre de registre informàtic del programa ATRI (Absències). Només l’equip directiu podrà anotar les substitucions o canvis d’horari.
Pàg.83
229.4 […] Es procurarà donar suport a les sessions de lectura, psicomotricitat, música i a les sessions a l’aula d’informàtica.
Pàg.121
SECCIÓ 4 DE L’AULA AMB LA PISSARRA DIGITAL/AULA D’INFORMÀTICA
Article 372. De l’aula d’informàtica.
372.1 Es tindrà especial cura a fi que l’alumnat no faci malbé el material informàtic. Per aquesta raó el professorat usuari haurà de passar revista a l’estat del material al entrar i al sortir de l’aula i, si hi ha qualsevol desperfecte, caldrà cercar el causant abans d’abandonar l’aula. Per fer la seva tasca podrà demanar en tot moment la intervenció del coordinador d’informàtica o membres de l’equip directiu.
372.2 Per fer ús d’aquesta aula caldrà que el professorat tingui unes nocions bàsiques d’informàtica per poder atendre els petits incidents que es puguin produir.
372.3 Cada alumne és responsable de l’ordinador que se li ha assignat i fa servir així com de la taula i la cadira en què s’asseu. Per aquesta raó haurà de comunicar al professor qualsevol desperfecte que hi pugui observar, en el benentès que, si no ho fa, en serà responsable
372.4 Resta prohibit fer ús dels ordinadors per xatejar, jugar o d’altres aplicacions no educatives.
372.5 Resta prohibit fer còpies de programes o gravacions per part dels alumnes amb els ordinadors de l’aula d’informàtica
372.6 En el cas de desdoblar el grup-classe o sempre que sigui necessari els alumnes podran disposar també d’ordinadors mini-portàtils.
Pàg.122
Article 375. Reproducció de mitjans audiovisuals o programes informàtics.
375.1 Resta prohibida la gravació de mitjans audiovisuals o programes informàtics que no siguin de lliure disposició. Si algun membre de la comunitat educativa fa còpies per ús personal amb l’equipament informàtic del centre haurà d’assumir les responsabilitats que pertoquin per aquest fet.
375.2 Resta prohibit l’ús en els ordinadors que pertanyen a l’escola de programes informàtics sense la llicència corresponent. Les responsabilitats es demanaran a la persona que els pugui instal·lar.
Pàg.125
SECCIÓ 4. LA PÀGINA WEB.
Article 389. La pàgina web.
389.1 L’escola disposa d’una pàgina web on es dóna a conèixer el centre i les seves activitats. La web consta de dos apartats diferenciats, la informació general del centre i els blocs dels nivells i especialitats.
389.2 El coordinador d’informàtica gestionarà la web i assessorarà l’equip de mestres en la gestió dels blocs. L’equip directiu vetllarà perquè les informacions, fotografies i textos penjats a la web no vulnerin cap dels articles d’aquestes NOF.
SECCIÓ 5 UTILITZACIÓ DE LES XARXES SOCIALS.
Article 391. Ús de les xarxes socials per l’alumnat.
Des de les tutories i classes TAC s’informarà als alumnes de l’ús de les xarxes socials. S’intentarà contactar amb els mossos d’esquadra perquè visitin l’escola i donin xerrades als alumnes de cicle mitjà i superior relacionades amb el perill que comporta l’ús inadequat de les mateixes
Article 392. Correu electrònic XTEC del centre i dels professors.
392.1 L’adreça de correu XTEC té el caràcter de correu corporatiu del Departament d’Educació en la seva comunicació amb els centres i serveis educatius i amb els professors. Els responsables dels centres i serveis educatius han d’atendre amb regularitat aquesta bústia de correu electrònic. 392.2 El servei de correu electrònic de la XTEC és d’ús preferent en l’entorn professional dels docents dels centres públics. 392.3 Quan s’incorpora a l’escola un mestre novell, se li facilitarà la sol·licitud de correu electrònic i s’enviarà al Departament perquè aquesta persona disposi d’una adreça de correu XTEC.