Diagnosi

  PUNTS FORTS PUNTS A MILLORAR
A.    LIDERATGE -Es potencia l’ús de noves tecnologies per tal d’explorar noves formes d’ensenyament-aprenentatge. -S’ha d’anar involucrant al professorat del centre per crear l’estratègia digital de centre.
B.    COL·LABORACIÓ I XARXA -L’alumnat de CS si que valoren que hi ha un debat.

-El centre col·labora amb altres organitzacions via digital.

-El centre avaluem els progressos sense tenir en compte les noves tecnologies.

-No es debat els avantatges d’utilitzar les noves tecnologies en l’aprenentatge.

C.   INFRAESTRUCTURA I EQUIPS -Recolzem l’aprenentatge a través de la infraestructura necessària per a les noves tecnologies.

-Es disposa d’assistència tècnica quan es presenten problemes.

-Tenim accés a internet.

-Dispositius digitals, molts.

D.    DESENVOLUPAMENT PROFESIONAL CONTINU -El centre es debat sobre el tipus de formació que es necessita– però no pel que fa a les tecnologies digitals.

-El professorat té accés a possibilitats de formació permanent quan a l’ensenyament aprenentatge amb les tecnologies digitals.

 

-Poc a poc es va incorporant espais de debat per intercanviar experiències dins del centre amb les tecnologies digitals.
E.    PEDAGOGIA: SUPORTS I RECURSOS -El professorat del nostre centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.

-El professorat del nostre centre cerca recursos educatius en línia.

-S’ha d’anar implementant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat.

-S’ha d’anar creant recursos digitals per a reforçar la seva metodologia d’ensenyament.

F.    PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA -L’alumnat de CS utilitza les noves tecnologies per a la col·laboració de l’alumnat per a l’aprenentatge.

-Els nens estan més motivats i participen més quan es realitzen activitats d’aprenentatge digitals. Al centre es procura treballar amb activitats digitals per tal de motivar-lo.

-Realització de projectes interdisciplinaris utilitzant les noves tecnologies.

-Foment de la creativitat de l’alumnat a través de l’ús d’activitats d’aprenentatge virtuals.

-Com a centre, encara no està instaurat a tots els nivells.

-S’ha d’anar incorporant diferents activitats a través de les noves tecnologies a les aules per tal d’arribar a les necessitats individual de l’alumnat.

G.   PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ -Cal que s’utilitzin tecnologies digitals per tal que l’alumnat pugui realitzar observacions constructives sobre el treball dels seus companys.

-Cal anar incorporant més tecnologies digitals per tal que l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge. (Autoavaluació)

-Cal que el professorat utilitzi més les tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.

-Cal que el professorat utilitzi més tecnologies digitals per avaluar les destreses de l’alumnat.

H.    COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT -L’alumnat aprèn a crear continguts digitals. En funció de l’edat el nivell de dificultat augmenta. -Introduir una visió responsable amb els drets d’autor per tal que l’alumnat aprengui a donar crèdit al treball d’altres persones que ha trobat a internet.

-Ampliar l’ús de comunicacions a través de les tecnologies digitals a més nivells.

-Introduir una visió crítica davant la informació a internet per tal que el nostre alumnat aprengui a comprovar si la informació que troba a internet és fiable i precisa.

-Només l’alumnat més gran del centre és capaç d’actuar de manera segura i responsable utilitzant internet. S’ha de sensibilitzar a tot l’alumnat.

 

 

  PUNTS FORTS PUNTS A MILLORAR
1.    FAMÍLIES

(Participació del 20%)

-Les famílies reben informació útil periòdica   de l’escola a través del correu electrònic.

-La web del centre està organitzada de forma clara i ordenada amb informació actualitzada. Les famílies coneixen la pàgina web del centre tot i que no sempre la visiten amb freqüència.

-Les famílies del centre utilitzen majoritàriament el mòbil per accedir a la pàgina web.

-Les famílies coneixen els recursos tecnològics que fan servir els seus fills.

-Les famílies enquestades tenen diversos dispositius tecnològics a casa per connectar-se a internet.

-Resposta àgil i ràpida de l’escola quan es comuniquen incidències al centre.

-La gran majoria coneixen eines de control parental, però només la meitat dels enquestats la fan servir.

-No tenen dificultats per controlar l’ús de la pantalla.

-Promocionar l’ús de les xarxes socials de l’escola (instagram) per tal que més famílies en facin un seguiment.

-Les famílies veuen útil tenir més informació sobre el classroom del centre.

– ⅓ de les famílies enquestades no tenen dispositius a casa per fer les tasques digitals.