PUNTS FORTS | PUNTS A MILLORAR | |
A. LIDERATGE | -Es potencia l’ús de noves tecnologies per tal d’explorar noves formes d’ensenyament-aprenentatge. | -S’ha d’anar involucrant al professorat del centre per crear l’estratègia digital de centre. |
B. COL·LABORACIÓ I XARXA | -L’alumnat de CS si que valoren que hi ha un debat.
-El centre col·labora amb altres organitzacions via digital. |
-El centre avaluem els progressos sense tenir en compte les noves tecnologies.
-No es debat els avantatges d’utilitzar les noves tecnologies en l’aprenentatge. |
C. INFRAESTRUCTURA I EQUIPS | -Recolzem l’aprenentatge a través de la infraestructura necessària per a les noves tecnologies.
-Es disposa d’assistència tècnica quan es presenten problemes. -Tenim accés a internet. -Dispositius digitals, molts. |
|
D. DESENVOLUPAMENT PROFESIONAL CONTINU | -El centre es debat sobre el tipus de formació que es necessita– però no pel que fa a les tecnologies digitals.
-El professorat té accés a possibilitats de formació permanent quan a l’ensenyament aprenentatge amb les tecnologies digitals.
|
-Poc a poc es va incorporant espais de debat per intercanviar experiències dins del centre amb les tecnologies digitals. |
E. PEDAGOGIA: SUPORTS I RECURSOS | -El professorat del nostre centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.
-El professorat del nostre centre cerca recursos educatius en línia. |
-S’ha d’anar implementant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat.
-S’ha d’anar creant recursos digitals per a reforçar la seva metodologia d’ensenyament. |
F. PEDAGOGIA: IMPLEMENTACIÓ A L’AULA | -L’alumnat de CS utilitza les noves tecnologies per a la col·laboració de l’alumnat per a l’aprenentatge.
-Els nens estan més motivats i participen més quan es realitzen activitats d’aprenentatge digitals. Al centre es procura treballar amb activitats digitals per tal de motivar-lo. |
-Realització de projectes interdisciplinaris utilitzant les noves tecnologies.
-Foment de la creativitat de l’alumnat a través de l’ús d’activitats d’aprenentatge virtuals. -Com a centre, encara no està instaurat a tots els nivells. -S’ha d’anar incorporant diferents activitats a través de les noves tecnologies a les aules per tal d’arribar a les necessitats individual de l’alumnat. |
G. PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ | -Cal que s’utilitzin tecnologies digitals per tal que l’alumnat pugui realitzar observacions constructives sobre el treball dels seus companys.
-Cal anar incorporant més tecnologies digitals per tal que l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge. (Autoavaluació) -Cal que el professorat utilitzi més les tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat. -Cal que el professorat utilitzi més tecnologies digitals per avaluar les destreses de l’alumnat. |
H. COMPETÈNCIES DIGITALS DE L’ALUMNAT | -L’alumnat aprèn a crear continguts digitals. En funció de l’edat el nivell de dificultat augmenta. | -Introduir una visió responsable amb els drets d’autor per tal que l’alumnat aprengui a donar crèdit al treball d’altres persones que ha trobat a internet.
-Ampliar l’ús de comunicacions a través de les tecnologies digitals a més nivells. -Introduir una visió crítica davant la informació a internet per tal que el nostre alumnat aprengui a comprovar si la informació que troba a internet és fiable i precisa. -Només l’alumnat més gran del centre és capaç d’actuar de manera segura i responsable utilitzant internet. S’ha de sensibilitzar a tot l’alumnat. |
PUNTS FORTS | PUNTS A MILLORAR | |
1. FAMÍLIES
(Participació del 20%) |
-Les famílies reben informació útil periòdica de l’escola a través del correu electrònic.
-La web del centre està organitzada de forma clara i ordenada amb informació actualitzada. Les famílies coneixen la pàgina web del centre tot i que no sempre la visiten amb freqüència. -Les famílies del centre utilitzen majoritàriament el mòbil per accedir a la pàgina web. -Les famílies coneixen els recursos tecnològics que fan servir els seus fills. -Les famílies enquestades tenen diversos dispositius tecnològics a casa per connectar-se a internet. -Resposta àgil i ràpida de l’escola quan es comuniquen incidències al centre. -La gran majoria coneixen eines de control parental, però només la meitat dels enquestats la fan servir. -No tenen dificultats per controlar l’ús de la pantalla. |
-Promocionar l’ús de les xarxes socials de l’escola (instagram) per tal que més famílies en facin un seguiment.
-Les famílies veuen útil tenir més informació sobre el classroom del centre. – ⅓ de les famílies enquestades no tenen dispositius a casa per fer les tasques digitals. |